همدان- ایرنا- دستگیری سارقان سیم و کابل، دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و کشف شیر غیر بهداشتی مهمترین اخبار انتظامی استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی اسدآباد اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ «افشین یاری» افزود: با راه اندازی گشت های محسوس و نامحسوس رده های اجرایی و همچنین پلیس آگاهی تلاش گسترده ای برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

وی بیان کرد: با بکارگیری شگردهای پلیسی و اقدامات فنی باند سه نفره سارقان سیم برق شناسایی و نامبردگان در یک اقدام ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های فنی به ارتکاب پنج فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ یاری اضافه کرد: همچنین در عملیات دیگری مقداری انواع مواد مخدر کشف، ۶ دستگاه وسایل نقلیه مزاحم توقیف، هشت معتاد و خرده فروش مواد مخدر، ۱۱ نفر جلبی و ۲ نفر به دلیل ارتکاب سایر جرایم دستگیر شدند.

 کشف شیر غیربهداشتی

جانشین انتظامی استان همدان از کشف شیر خام غیر بهداشتی از یک دستگاه کامیون کشنده تانکر دار در ایست و بازرسی شهید زارعی شهرستان بهار خبر داد. 

سرهنگ "رضا زارعی" گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید زارعی شهرستان بهار حین کنترل خودروهای عبوری در محور کردستان - همدان به یک دستگاه کامیون کشنده حامل شیر خام مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی مدارک راننده و بار خودرو، ۲۳ تن شیر خام فاقد مجوز و غیر بهداشتی به ارزش بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتی در همدان 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و مطالبات شهروندان، ماموران انتظامی طرح دستگیری سارقان و پاکسازی نقاط آسیب زا و جرم خیز را اجرا کردند.

سرهنگ «هادی نجفی صالح» افزود: با اجرای این طرح ۱۵ سارق و یک معتاد و ۲ خرده فروش دستگیر و چهار دستگاه موتورسیکلت و چهار دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.

وی کشف و دستگیری سارقان ۲ فقره سرقت اماکن خصوصی، یک فقره سرقت منزل، ۲ فقره کش و روزنی و هفت فقره سایر سرقت ها را از دیگر اقدامات برشمرد.

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در رزن 

فرمانده انتظامی رزن از دستگیری خرده فروشان موادمخدر خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فروشندگان مواد مخدر در سطح شهرستان رزن، طرح پاکسازی نقاط آلوده و ارتقا امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ «مظاهر علیجانی» افزود: با استفاده از شگردهای خاص پلیسی زمان و محل فعالیت این افراد شناسایی و با اجرای چند مرحله ماموریت مختلف، چهارنفر از خرده فروشان موادمخدر سطح شهرستان دستگیر و مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی و همچنین ترازوی توزین کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند از تمامی شهروندان خواست با هوشیاری و افزایش آگاهی مانع از گرفتار شدن در دام اعتیاد شوند.