قم - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید بر اساس شناسایی نیازهای استان، مهارت‌های لازم را در رشته‌های تحصیلی خود طراحی و نیروی دارای مهارت را نیز به بازار کار عرضه کند.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی در آیین معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال افزود: این دانشگاه جزو معدود دانشگاه‌هایی بوده که مهارت‌آموزی را محور قرار داده است و سایر دانشگاه‌ها نیز باید همین موضوع را در دستور کار خود داشته و به‌جای مدرک محوری به مهارت محوری در اهداف خود توجه کنند.

معاون استانداری قم خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید بر اساس شناسایی کمبودهای استان مهارت‌های مورد نیاز را در رشته‌های تحصیلی خود طراحی و نیروی دارای مهارت را به بازار کار عرضه کند.

وی آمار دانش آموختگان این دانشگاه که مشغول کار شده اند را قابل‌ قبول دانست و یادآور شد: در استان نیازمند نیروی کار ماهر هستیم و بسیاری از صنایع در حال حاضر کمبود نیروی کار داشته و از سایر استان‌ها برای کار به آن‌ها مراجعه می‌کنند که دانشگاه‌های استان باید بر این اساس، نیروی انسانی مورد نیاز را پرورش و معرفی کنند.

قریشی تعامل و ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت را بسیار با اهمیت ذکر کرد و گفت: دانشگاه‌ها نباید خود را جزیره‌ای مستقل فرض کرده و باید با صنعت، کشاورزی، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی تعامل و ارتباط بیشتری پیدا کنند.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات محمدحسن اسلامی رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، محمدرضا فاضلی به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد./