بجنورد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: امسال ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر آرام روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: به هر مددجو تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ مددجو برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شد که ۱۰۰ نفر در این زمینه مشغول به کار شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: اکنون ۴۸ واحد مسکن مددجویان آماده تحویل است که در هفته دولت تحویل داده می شود، ضمن اینکه ۴۹ واحد نیز برای خانوارهای دارای ۲ معلول در حال ساخت است و این طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه هزینه بیمه تامین اجتماعی ۵۶ مددجو در این شهرستان پرداخت می شود اضافه کرد: امسال مجموع کل اعتبارات بهزیستی جهت ارائه خدمات بهتر به مددجویان افزایش خوبی داشته است.

آرام گفت: چهار هزار و ۳۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند که از این تعداد؛ سه هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر هستند و هزار و ۵۰ نفر پشت نوبت قرار دارند.

وی افزود:۷۵۰ زن سرپرست خانوار و ۸۵ خانواده دارای ۲ معلول در این شهرستان مستمری ماهانه دریافت می کنند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.