بجنورد-ایرنا- نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش بانوان در این شهرستان مغفول مانده است زیرا برخی روسای سابق تربیت بدنی نگاه شان فقط مختص چند هیات خاص آقایان بوده و در زمینه بانوان نگاه بسیار کم داشتند.

به گزارش ایرنا علی جدی پنج شنبه شب در آیین تجلیل از بانوان ورزشکاران المپیاد ورزشی رشته کونگ فو شهرستان شیروان اظهار داشت: برای ورزش بانوان همه باید تلاش کنیم و زمینه توسعه و شکوفایی آن فراهم شود که به مجموعه برگزار کنندگان المپیاد تاکید شده بحث ورزش بانوان ویژه دیده شود و کمک های لازم صورت گیرد، در این دور بحث ورزش بانوان با جدیت دنبال می شود و هر کمکی باشد انجام خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: پتانسیل ها، ظرفیت ها و علاقه مندی بسیاری در بین ورزشکاران شیروان خصوصا بانوان است، اگر بانوان ورزشکار باشند خیلی از مسائل خانواده حل خواهد شد و این یکی از موارد مهم است.
جدی شرکت ۱۷۰ ورزشکار در رشته کونگ فو را رقم بالا و نتیجه زحمات بسیاری از مربیان و هیئت ها عنوان و اضافه کرد: حضور پرشور ورزشکاران در این المپیاد نشانده علاقه مندی آنان است، این المپیاد تمرین داخل شهرستان بود و سعی خواهیم کرد سال آینده المپیاد استانی به میزبانی این شهرستان برگزار شود که با تعداد بالای شرکت کنندگان بیشتر بتوانیم در استان افتخارآفرینی کنیم و به ورزش استان کمک شود.
نماینده عالی دولت در شیروان گفت: نمونه این المپیاد در کشور وجود نداشته و پس از دو سال از کرونا و تعطیلی بسیاری از اماکن ورزشی استقبال بسیاری از سوی ورزشکاران برای شرکت در المپیاد ورزشی شهرستان صورت گرفت که بس جای افتخار است و باید در سطح کشور الگو شود.
 المپیاد ورزشی رشته کونگ فو بانوان از صبح امروز تا شب ادامه داشت و ۱۷۰ ورزشکار در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان به نفرات برتر هر تیم لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

این شهرستان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی و بیش از پنج هزار ورزشکار است که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.