یاسوج- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت :مدارس این استان تا مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی جدید به سیستم‌ سرمایشی و بهداشتی مجهز می‌شوند.

سید رضا حسینی نیک روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده که از امروز کار تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و سرمایشی آغاز می‌شود و تا زمان بازگشایی مدارس ادامه دارد.
وی ادامه داد: در این طرح ۲۷۰ کلاس درس در قالب ۶۸ مدرسه نوساز و ۴۰۰ کلاس درس قدیمی به سیستم‌های سرمایشی و بهداشتی تجهیز می‌شود.
حسینی نیک گفت:  ۲۰۰ دستگاه کولر گازی و ۵۰ دستگاه کولر آبی خریداری شده و به مدارس استان ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده همه مدارس و خوابگاه‌های شبانه روزی اعم از نوساز و قدیمی تا مهرماه امسال به تجهیز می‌شود.

بیش از ۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند. 

 بر اساس آخرین آمارها، سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد ۸.۲ متر مربع است با این وجود مشکلات دیگری در زمینه فضای آموزشی مدارس وجود دارد.مدارس فرسوده و ناایمن در استان قریب به ۶۰۰ مدرسه هستند که باید بازسازی شوند. مدارس استیجاری و ناایمن در استان هم ۱۲۷ مورد هستند.در مدت ۱۰ سال اخیر در استان ۱۴۰ آموزشگاه ساخته شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، ۴۵۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی مناسب، ۳۰۵ مدرسه کانکسی و ۲۱۶ مدرسه دو نوبتی  

و چرخشی در استان وجود دارد.

حسنعلی عزت خواه ادامه داد: ۳۰۰ آموزشگاه  زیر ۱۰ نفر در استان وجود دارد و ۱۱۴ مدرسه با پیشرفت های کاری مختلف در سراسر استان در دست اجراست.

 در حال حاضر ۶۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در ۳۵ درصد فضاهای آموزشی شهری تحصیل می کنند.