مهاباد - ایرنا - کشف ۲ محموله انواع سیگار قاچاق به تعداد ۱۰ هزار نخ، انهدام باند سارقان اماکن خصوصی و توقیف پنج دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مهاباد از جمله اخبار کوتاه انتظامی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد توحیدی روز جمعه گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در سطح شهر به ۲ دستگاه سواری سمند مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروها موفق به کشف بیش از ۱۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق شدند که برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ارزش سیگارهای کشف شده بالغ بر یک ۲۸۰ میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ توحیدی با بیان اینکه این اولین محموله سیگار قاچاق است که در طول سال جاری در این شهرستان توقیف می شود، اضافه کرد: سال گذشته نیز حدود ۳۰۰ هزار نخ با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان طی چندین عملیات کشف و ضبط شده بود.

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد تاکید کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی انتظامی مهاباد قرار گرفت.

سرهنگ توحیدی گفت: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات فنی، رد پای یک باند ۳ نفره از سارقان سابقه دار را در این سرقت‌ها به دست آورده و پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۲ متهم و یک نفر مالخر دستگیر شده و متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند.

سرهنگ توحیدی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر هموطنان از عملکرد پلیس است.

کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مهاباد 

فرمانده انتظامی مهاباد از کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد توحیدی گفت: در اجرای طرح جمع آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارزهای دیجیتال غیر مجاز و در پی کسب خبری مبنی بر وجود ماینر قاچاق در یک منزل یکی از محل‌های شهر مهاباد، ماموران انتظامی در معیت عوامل اداره برق به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی یادآور شد: ماموران پس از حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضایی و با حضور نماینده حراست اداره برق ۵ دستگاه ماینر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد افزود: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شده است.

سرهنگ توحیدی از شهروندان خواست برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو از اموال بیت المال، در صورتی که از نصب و بکارگیری دستگاه‌های ماینر تولید ارز دیجیتال اطلاع دارند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.