بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۴۰ بیمار کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند که نسبت به روز گذشته ۲ برابر افزایش را نشان می دهد.

به گزارش روز جمعه این دانشگاه، دکتر سید جواد پورنقی، اظهار داشت: با بستری ۴۰ بیمار دیگر، اینک ۷۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی خراسان شمالی بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

وی افزود: همچنین آمار فوتی های کرونایی در خراسان شمالی برای چندمین روز متوالی صفر بود.

پورنقی با اشاره به روند افزایش خزنده مبتلایان کرونا در روزهای اخیر، گفت: با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: اینک سبد واکسیناسیون تکمیل است، به گونه ای از شهروندان خواسته می شود با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: اکنون ۵۸ درصد جامعه هدف در استان دُز سوم، ۸۸ درصد نیز دز دوم و ۹۶ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت تمامی شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و گرمه در وضعیت آبی و شهرستان های شیروان، فاروج، جاجرم، اسفراین، رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.