سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: عید سعید غدیر خم با معرفی جانشین پیامبر(ص) روز انسانیت و بشریت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای سمنان ضمن تاکید بر تقوا و تبریک دهه ولایت بیان کرد: انسانیت در عید غدیر خم با فرستادن رسول و انتخاب جانشین پیامبر(ص) بر مردم نمایان شد و غدیر روز بزرگی برای انسانیت، بشریت و جلوگیری از گمراهی انسان است. 

وی با اشاره به اجرای برنامه های جشن در مساجد و محافل دینی در راستای الگوسازی فرهنگ غدیر در ایام عید قربان تا غدیر افزود: در عید غدیر الگوی بشریت و زندگی به مردم معرفی شد و راه مبارزه با زورگویان، استکبار و تسلیم نشدن در برابر مستبدان در زیارت هایی مانند جامعه کبیره و اعمال این ایام معرفی شده است. 

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: یکی از دلایل گرایش مردم کشور به مذهب شیعه و نورانیت جامعه ایران از برکات حضور فرزندان امام موسی کاظم(ع) است. 

مهدوی نژاد اظهارداشت: هفته بهزیستی و تامین اجتماعی به عنوان زمینه سازان عدالت در جامعه و سالروز تاسیس شورای نگهبان به عنوان نهاد مهم انقلابی در پیش است. 

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال تضعیف و حمله به شورای نگهبان به عنوان ارگان مهم حفظ انقلاب و اسلام هستند و تصویب قانون گذاری مجلس ، تایید انتخابات‌ و صلاحیت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و تفسیر قانون اساسی، از وظایف مهم شورای نگهبان است. 

امام جمعه موقت سمنان اظهارداشت: عدم ارتباط با آمریکا از دیدگاه عده‌ای منشا مشکلات است در صورتیکه دشمنی آمریکا و توطئه های آن آشکار است. 

مهدوی نژاد با اشاره به رویکرد برده داری آمریکا ابرازداشت: آمریکا با کشورهای دوست خود مانند آلمان و انگلستان نیز صادقانه برخورد نمی کند و کشورهایی مانند عربستان و ترکیه حتی با حفظ روابط خود با آمریکا دچار مشکل هستند. 

وی افزود: حل مشکلات ایران نیازی به ایجاد ارتباط با آمریکا ندارد بلکه نیازمند ایستادگی و تکیه بر توان داخلی است. 

امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: بیان اجباری بودن حجاب و «حجاب اجباری» مغالطه دشمنان و استکبار جهانی در جامعه است و حضور بانوان محجبه کشور در مراسم های مختلف نشان از گسترش عفاف و حجاب است. 

مهدوی نژاد تصریح کرد: عفاف و حجاب یکی از قوانین مهم کشور با پشتوانه دینی و اسلامی است و مردم موظف به رعایت این قانون مانند دیگر قوانین در راستای نهادینه شدن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است. /