یزد- ایرنا- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مهریز گفت: نظارت ویژه بر مراکز گردشگری، تفریحی و تاریخی شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی با همکاری مردم و همراهی مسئولان موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و باید افزایش یابد.

حجت‌الاسلام محسن حایری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر مهریز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ییلاقات و مراکز متعدد تفریحی و گردشگری همواره میزبان میهمانان و گردشگران با خرده فرهنگ‌های متفاوت است .

وی ادامه داد: حضور افراد با فرهنگ‌های متفاوت از مناطق کشور به شهرستان در مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری، ضرورت نظارت عالیه بر این مجموعه‌ها را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دلیل مهاجرپذیر بودن شهرستان باید همه مسئولان و مردم وظایف خود را انجام دهند که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی برای منطقه آسیب به همراه دارد.

حایری به اهمیت همکاری تمامی بخش‌ها با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشاره کرد و گفت: تحقق و اجرای این واجب الهی کار یک فرد یا یک دستگاه خاص نیست و همه در قبال آن مسئول هستند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به علت عمل نکردن به وظایف قانونی، اخلاقی، ملی و انسانی است و توجه به امر به معروف و نهی منکر برکات زیادی به همراه دارد.

حایری بیان کرد: باید مسئولان در اختصاص امکانات و بودجه به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه ویژه داشته باشند و برای کمک به این مجموعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و جلب همکاری مردم و مسئولان برای تحقق اهداف مرتبط جزو برنامه‌های اصلی ستاد شهرستان است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مهریز به اهمیت تولید محتوای مناسب و انعکاس آن در فضای مجازی در خصوص مسائل مختلف اشاره کرد و همکاری نخبگان شهرستان را خواستار شد.

حایری در پایان یکی از ماموریت‌های مهم خبرگزاری‌ها و رسانه‌های نوشتاری را انجام امور فرهنگی و ارشادی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.