تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

قشم - ایرنا - در جدیدترین به روز رسانی رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان قشم پس از سه ماه بار دیگر در فهرست مناطق زرد کرونایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قشم که از اردیبهشت ۱۴۰۱ در وضعیت آبی و عادی کرونایی قرار داشت بار دیگر به فهرست مناطق با وضعیت زرد و نسبتا پرخطر بازگشت.

چهار شهر هرمزگان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار گرفتند

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا طی هفته‌ های گذشته، اکنون شهرستان بستک در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارد و سه شهر نیز در وضعیت نارنجی یا پرخطر هستند.

وی افزود: شهرستان‌های حاجی آباد، بندرخمیر و میناب نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شهرستان‌های قشم، بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک و جزیره کیش نیز به عنوان شهرهای زرد کرونایی (نسبتا پر خطر) نام برد.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان یادآور شد: با فوت یک زن ۷۸ ساله از بندرعباس بر اثر کرونا، تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به دو هزار و ۶۱۸ نفر رسید.

نوروزیان اضافه کرد: اکنون ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و هزار و ۶۵۴ بیمار نیز در قرنطینه خانگی هستند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در قشم نزدیک به ۳۰ درصد است

دکتر یاسر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم روز دوشنبه گذشته (۲۰ تیر ۱۴۰۱) گفته بود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا در سطح این شهرستان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته و نزدیک به ۳۰ درصد رسیده است.

وی اعلام کرده بود، شیوع ویروس کرونا در شهرستان قشم همچون سایر شهرهای استان هرمزگان افزایش یافته و تا رسیدن به مرحله بحران فاصله زیادی ندارد، بنابراین لازم و ضروری است که قشموندان در مرحله اول به پیشگیری و رعایت دستور العمل های بهداشتی و در مرحله دوم به تزریق و تکمیل واکسیناسیون اهتمام ویژه ای داشته باشند.  

وی ادامه داده بود: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این جزیره برای مهار موج جدید ویروس کرونا به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرده بود: تحلیل آخرین آمار روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزیره قشم نشان می‌دهد که استفاده قشموندان از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود همه گیری و شیوع دوباره ویروس کرونا رضایت بخش نیست.

دکتر مرادی گفته بود: با توجه به ارایه دستورالعمل واکسیناسیون دُز چهارم (یادآور) کرونا، مردم شهرستان می‌توانند برای تزریق و دریافت واکسن مورد نیاز خود به ۴۸ مرکز منتخب (تمام خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز تجمیعی)  واکسیناسیون کرونا در سراسر شهرستان قشم مراجعه کنند.

مرکز وابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت جمعه شب(۲۴ مرداد ۱۴۰۱) اعلام کرد، بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴ به ۱۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۲ به ۲۰۸ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۸۸ به ۱۹۰ شهر رسید.

در حال حاضر ۱۵ شهر در وضعیت قرمز، ۳۵ شهر نارنجی، ۲۰۸ شهر زرد و ۱۹۰ شهر زرد کرونایی به سر می برند.

تلفات کرونا پس از چند روز تجربه تک رقمی، روز گذشته(جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱) با ۱۳ فوتی بار دیگر دو رقمی شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز از فوت ۱۳ مبتلا به کووید۱۹ و نیز شناسایی ۴۷۷۲ بیمار جدید کرونایی در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون ۶ خیز را سپری کرده و ۱۴۱ هزار و ۴۷۷ نفر از هموطنان نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.  

واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۳۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۴۴ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۸۷ دُز رسید.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.