به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در دیدار با مسوولان تامین اجتماعی استان افزود: برخی بروکراسیهای پیچیده و در برخی موارد بیهوده در روند اداری تامین اجتماعی وجود دارد که نیاز است برای رفع آنها اقدام شود.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش در رابطه با چگونگی برخورد با مراجعهکنندگان برای نیروهای مستقر در مراکز درمانی و شعب تامین اجتماعی از جمله موارد مهم در حوزه بازتعریف روند اداری این مجموعه به شمار میرود، تصریح کرد: بازنشستگان به عنوان بخش مهمی از مراجعهکنندگان به تامین اجتماعی نیازمند توجه بیشتری هستند که باید با ارائه آموزشها، تغییر رویکردها در برقراری ارتباط با این قشر نیز ایجاد شود و مردم تفاوتها را احساس کنند.
حیدری، نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات در بخشهای مختلف اداره کل تامین اجتماعی و حوزههای درمانی این مجموعه را نیز لازمه اثرگذاری آموزشها دانست و یادآور شد: این بازدیدها و نظارتها میتواند به صورت سرزده و یا با اطلاع قبلی انجام شود تا کارکنان نیز حضور مسوولان در میدان را متوجه شوند، به ویژه آنکه لازم است بیش از گذشته، ملاقاتهای مردمی در دستور کار مسوولان تامین اجتماعی قرار گیرد.
وی همچنین نیاز به ارتباطگیری با فرمانداران و مسوولان مربوطه در شهرستانها را از دیگر موارد مهم در بهبود عملکرد تامین اجتماعی در شهرستانها بیان کرد و گفت: به دلیل وجود مناطق کمتر برخوردار در استان نیاز به گسترش درمانگاهها، محسوس است و انتظار میرود مسوولان تامین اجتماعی در تعامل با مرکز و جذب اعتبارات و توانمندیها برای رفع این مشکل نیز اقدامات مناسبی را انجام دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح ارائه خدمات در مراکز تامین اجتماعی استان همچنان با شرایط مطلوب و قابلقبول فاصله دارد، افزود: برقراری نظم و انضباط کاری، رعایت بهداشت و بهبود شرایط خدماتدهی میتواند به ارتقا این سطح به ویژه در بیمارستانها و مراکز درمانی کمک کند بهگونهای که بیمارستانهای تامین اجتماعی به عنوان الگوی خدماتدهی برای دیگر مراکز درمانی نیز شناخته شوند.
حیدری با تاکید دوباره بر توسعه زیرساختهای درمانی در استان، اظهار داشت: برخی تعارضات میان تامین اجتماعی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیز باید با افزایش تعامل و همافزایی در کمترین زمان رفع شود و نباید در مجموعه اداری که خدمات مشترکی را به مردم ارائه میکنند، امور به صورت جزیرهای دنبال شود.
وی تحول در نیروی انسانی و اطلاعرسانی از برنامهها و خدمات ارائهشده را نیز از دیگر موارد قابلتوجه در مجموعه تامین اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: اگر سطح خدماتدهی در این مجموعه پرمخاطب ارتقا یابد از میزان مراجعات مردمی به سطوح بالای مدیریتی و سردرگمی در پیگیری به امور نیز کاسته خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بارقه امید میان مردم شکل گرفته و به مراتب توقعات و انتظارات نیز افزایش یافته است، یادآور شد: با توجه به آنکه همراهی مردم و اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه نظام به شمار میرود، لازم است با برنامهریزی و زمانبندی مشخص، تلاش شود، علاوه بر پاسخدهی به اعتماد مردم، رضایت آنان در بخشهای مختلف به ویژه بخش خدمات اجتماعی و درمانی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، ۲۰ تا ۲۶ تیرماه در تقویم به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است و ۴۸ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری زیرپوشش خدمات این سازمان قرار دارند.