تهران- ایرنا- گزارش‌ها حاکی است بسیاری از مناطق غرب آمریکا در میانه تابستان به دلیل مشکلات زیرساختی، اختلال در زنجیره تامین و تغییرات آب‌وهوایی با چالش تامین برق روبرو شده و ساکنان این مناطق باید خود را برای قطعی گسترده آماده کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری "فاکس نیوز"، تغییرات آب و هوایی، اختلال در زنجیره تامین و کمبود ظرفیت زیرساخت‌ها، بیشتر مناطق غربی آمریکا را با خطر خاموشی‌های گسترده روبرو کرده‌است.

بر اساس گزارش اخیر یک شرکت ناظر صنعت انرژی، در اکثر نیمه غربی این کشور، شرکت‌های برق خود را برای خاموشی‌های گسترده در میانه موج گرما و مصرف بالای انرژی آماده می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است ارزیابی شرکت ناظر بر انرژی برق در آمریکا (NERC) زنگ خطر را برای پنج شرکت خدمات برق در هفت منطقه از غرب ایالات متحده به دلیل "ذخایر ناکافی عملیاتی" به صدا درآورده است.

براساس گزارش‌ها خطر خاموشی‌ها نه تنها به دلیل افزایش تقاضا بلکه ناشی از کاهش تولید برق و خرابی زیرساخت‌ها است.

«دانیل بروکس» معاون مؤسسه تحقیقات انرژی برق در این خصوص به فاکس نیوز گفت: خطر کمبود منابع به ویژه در غرب میانه، تگزاس، کالیفرنیا و غرب دور وجود دارد. وی افزود تغییرات آب و هوایی سبب افزایش مصرف انرژی می‌شود و همزمان بر تولید منابع نیز اثرگذار است.

شرکت ناظر NERC نیز مشکلات بی‌شماری از جمله کاهش تولید برق آبی ناشی از شرایط خشکسالی گسترده، آسیب‌دیدگی خطوط انتقال به دلیل تغییرات آب و هوایی و کنار گذاشتن زودتر از موعد مصرف  زغال‌سنگ و سایر نیروگاه‌های سوخت فسیلی و مشکلات زنجیره تامین که صنایع کلیدی آمریکا را تهدید می کند، از جمله عوامل اثرگذار در کمبود برق برمی شمرد.