بوشهر - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: شرکت‌های دانش بنیان این استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بدون شرط ایجاد اشتغال و سقف، تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه به نقل از علی سملیان اعلام کرد: این تسهیلات از محل منابع داخلی پست بانک با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: مهمترین مزیت این تسهیلات، نداشتن شرط ایجاد اشتغال است و به طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اضافه کرد: نداشتن سقف از دیگر مزایای ارائه این تسهیلات است و  شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ارائه طرح توجیهی تسهیلات دریافت می‌کنند.

سملیان توضیح داد: تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تنها با سفته تضمینی قابل پرداخت است و تا ۸۰۰ میلیون با ۵۰ درصد سفته و ۵۰ درصد دیگر وثیقه‌های پیشنهادی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات بیش از ۸۰۰ میلیون تومان با مدت باز پرداخت حداکثر ۶۰ ماهه نیز با ارائه طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی از یکی از شرکت‌های عضو کانون مشاوران اعتباری و دریافت وثیقه‌های ترکیبی پرداخت می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار کرد: با ارائه خدمات مالی و افزایش قالب‌های ارائه تسهیلات به کسب و کارهای دانش بنیان، شاهد توسعه اکوسیستم دانش بنیان حوزه فاوا در کشور خواهیم بود.