تهران- ایرنا- شرکت راه‌آهن ضمن عذرخواهی از مسافران قطار مشهد-اهواز، از بررسی علت قطع برق و تهویه سالن‌های قطار و تذکر به شرکت ریلی مربوطه خبر داد.

به گزارش ایرنا، شرکت راه‌آهن اعلام کرد: به دنبال وقوع اتفاقاتی در قطار مشهد - اهواز در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ لازم است به منظور تنویر افکار عمومی در اطلاعیه‌ای توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.

براساس توضیحات راه‌آهن، قطار مسافری مشهد-اهواز متعلق به یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری بخش غیر دولتی با بازدید مأموران فنی و بدون کوچک‌ترین نقص فنی از مشهد حرکت کرد و پس از طی حدود ۷۰۰ کیلومتر، تهویه یکی از ۱۲ واگن این قطار (واگن شماره ۵) به علت نشت گاز سیستم تهویه، از کار افتاد که پس از هماهنگی‌های لازم توسط رئیس قطار، شارژ گاز سیستم تهویه این سالن، در ایستگاه راه‌آهن تهران انجام و مشکل برطرف شد. بعد از سیر حدود ۱۵۰ کیلومتر و در بلاک قم- ساوه، به دلایلی که توسط متخصصین فنی در حال بررسی دقیق است، برق و تهویه سالن‌ها دچار اختلال شده و مجدداً در ایستگاه دورود، مشکل برق و تهویه قطار رفع شد.

در ادامه چند نفر از افراد متعلق به یک کاروان گروهی در سالن ۵ که از بروز نقص فنی معترض بودند، از توضیحات رئیس قطار اقناع نشده و با ایجاد درگیری، مانع از خروج رئیس قطار از سالن ۵ و انجام وظیفه وی در قطار شدند.

پلیس، جهت تأمین نظم قطار در ایستگاه بیشه در قطار حضور یافت. افراد معترض مذکور، با کشیدن مکرر ترمز اضطراری، با اختلال در حرکت قطار، موجب به مخاطره افتادن ایمنی سیر قطار شده و ضمن درگیری با پلیس، اقدام به شکستن شیشه قطار شده بودند.

لازم به ذکر است در درگیری پیش‌آمده، مأمور پلیس از اسپری دفاع شخصی استفاده کرده است که دلیل آن، دفاع از خود و بیم خلع سلاح و خطرات جانی برای سایر مسافران عنوان شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

در نهایت در ایستگاه راه آهن اندیمشک چند نفر از مسافران کاروان مذکور در سالن ۵، پس از پیاده شدن، توسط پلیس ایستگاه جلب و به پاسگاه پلیس هدایت شدند که با وساطت برخی از مسئولین محلی، رئیس قطار و شرکت مالک قطار مسافری از شکایت علیه این مسافران مبنی بر ایجاد بی‌نظمی و ورود خسارت به قطار، انصراف دادند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از مسافرین محترم قطار مذکور بابت اتفاق پیش‌آمده، به شرکت حمل و نقل مالک این قطار تذکر لازم داده شده و اعلام می‌دارد که شرکت‌های مسافری و این شرکت علی‌رغم وجود مشکلات، خود را موظف به ارائه خدمات مطلوب به مسافران محترم می‌داند.

لازم به ذکر است که بر اساس دستورالعمل مربوطه، کلیه مسافران محترم این قطار از روز گذشته می‌توانند نسبت به دریافت ۵۰ درصد از بهای بلیت خود اقدام کنند.