شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت:درخواست‌ها و مطالبات صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی پیگیری می‌شود و با دعوت از آنها در استانداری به رفع مشکلات این گروه از کارآفرینان با هدف رونق تولید،کمک خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه شامگاه شنبه در بازدید از جشنواره اقوام ایران زمین با اظهار خرسندی از حضور گردشگران در این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد آثار صنایع دستی و صنایع خانگی بودیم که عمدتا تولید یک خانواده و قوم و حاصل هنر عشایر عزیز و پرافتخار کشورمان است. 

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های حاضر در نمایشگاه جهت آموزش هنرهای اصیل ایرانی به سایر علاقمندان تأکید کرد و گفت: این آموزش ها می‌تواند موجب اشتغال زایی برای دهک های مختلف جامعه باشد.

استاندار فارس بیان کرد: با پیگیری درخواست‌ها و مطالبات صنعتگران و هنرمندان حاضر در نمایشگاه و دعوت از آنها در استانداری و با حضور مدیران مربوطه به رفع مشکلات این گروه از کارآفرینان در مسیر تولید، کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی تاثیر بسزایی در نزدیکی و آشنایی اقوام با یکدیگر دارد گفت: متاسفانه گاها ما ایرانی ها با یکدیگر همچون غریبه برخورد میکنیم و فرهنگ یک کشور خارجی را بیش از فرهنگ یک قوم دیگر ایرانی می‌شناسیم.

ایمانیه با بیان اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در نشان دادن فرهنگ بزرگ ایرانی اسلامی به جوانان بسیار موثر است گفت: جوان ایرانی که در یک فضای گاها غیرواقعی در رسانه با هجوم فرهنگ بیگانه روبروست با دیدن واقعیت فرهنگ و آداب و آیین های اصیل خود، به ارزشمندی داشته های خود پی می‌برد.

استاندار فارس افزود:خوشبختانه هنوز در کشور وابستگی‌های خانوادگی و قومی را داریم و برای خویشاوندان و همسایگان خود ارزش قائلیم و لازم است این فرهنگ غنی حفظ و به نسل بعد منتقل شود.

وی ضمن درخواست از مسئولین جشنواره برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های حاضر در نمایشگاه جهت آموزش هنرهای اصیل ایرانی به سایر علاقمندان ابراز امیدواری کرد بعد از ایام محرم و صفر و در ایام میلاد با سعادت پیامبر ص و همچنین در ایام شعبانیه شاهد تکرار اینگونه جشنواره ها باشیم.

جشنواره ملی «اقوام ایران زمین» با حضور هشت استان فارس، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی، گلستان و خراسان شمالی از پنجشنبه ۲۳ تیرماه آغاز به کار کرده است و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.