شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که روند فوت ناشی از کرونا در استان از بیش از دو ماه گذشته متوقف شده بود.

علی احمدی شنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب مورد فوتی جدید مجموع فوتی های ناشی از کرونا به یک هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

وی با اشاره به مراجعه ۲۶ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۲۵ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از بیماران جدید ۲۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و پنج بیمار به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

احمدی با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه اثر واکسن بعد از ۶ ماه کاهش می‌یابد همین موضوع اهمیت تزریق نوبت یادآور را دوچندان کرده است از همین توصیه می‌شود تا مردم استان قبل از شکل‌گیری موج هفتم از این فرصت طلایی استفاده کرده و نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، اظهار داشت: علاوه‌بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

احمدی با بیان اینکه کمبودی در خصوص واکسن کرونا در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تا موج جدید شکل نگرفته برای کاهش پیامدهای این موج و به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از آن مردم باید دُز یادآور را تزریق کنند.

به گزارش در رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا شهرستان های شهرستان بروجن، شهرکرد و سامان  در وضعیت دنارنجی،  شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، فارسان و بن  در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) و شهرستان‌های لردگان، اردل و خانمیرزا در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند.