همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان موجب شور و نشاط در سطح استان شد گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان «علیرضا قاسمی فرزاد» در آیین تجلیل از عوامل بیست‌وهفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، یک استان فرهنگی است و قدمت تاریخی همدان و فرهنگی بودن استان، استحقاق برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی مختلف را دارد.

وی با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی وزیر فرهنگ جشنواره‌های مختلف دیگری در استان برگزار و اجرا شود.

 

حفظ سلامت مردم یکی از اولویت‌های دولت مردمی است

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به تعطیلی‌های گسترده طی ۲ سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا، اقدامات و توفیقات دولت سیزدهم در واکسیناسیون گسترده موجب شد تا فعالیت‌های فرهنگی همچون برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان انجام شود.  

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: حفظ سلامت مردم یکی از اولویت‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است که در روزهای نخست آغاز فعالیت دولت، در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه قدردان کادر بهداشت و درمان در کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور هستیم ادامه داد: اکنون در آستانه ورود به پیک هفتم شرایط ایجاب می‌کند که علاوه بر زدن ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دُزهای مختلف واکسن کرونا نیز در اولویت قرار گیرد تا از این پیک عبور کنیم.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از اول تیرماه با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان آغاز شد.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار و ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت کردند.