به گزارش ایرنا، محمدتقی تذروی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران یکی از رویکرد ها و چشم اندازهای شورای ششم را توسعه حمل و نقل عمومی و پاک با هدف بهبود ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ارتقاء بهره وری از سامانه های حمل و نقل عمومی شهر شیراز دانست و گفت: توقف پروژه بیدود در شیراز ناشی از عدم انجام تعهدات شرکت مذکور در خصوص تامین دوچرخه در سطح شهر بوده است .
وی افزود: تامین دوچرخه حسب زمانبندی مشخص شده، اخذ هزینه ثبت نام اولیه و مازاد بر نرخ مشخص شده در قرارداد، عملکرد ضعیف در تعمیر و نگهداری دوچرخه های سطح شهر و نهایتا ممانعت از دسترسی شهرداری شیراز به عنوان کارفرما به اطلاعات و داده های ترافیکی سفرهای شهروندان جهت برنامهریزیهای آتی دلیل توقف فعالیت بیدود بوده است.
وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری به منظور رفاه حال شهروندان شیرازی برای استفاده از سیستم دوچرخه های اشتراکی نسبت به برگزاری جلسات متعدد و پیگیریهای لازم اقدام کرده،افزود: در آخرین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با حضور مدیران شهری و نماینده تام الاختیار شرکت بیدود نشستی در این رابطه برگزار شد و قرارداد مذکور به صورت فنی و مالی در قالب الحاقی یا اصلاحی در راستای رفاه حال شهروندان و محقق شدن اهداف تعیین تکلیف شد به امید اینکه شهری پاک و ایمن درخور و لیاقت مردم شیراز داشته باشیم.