یزد _ ایرنا _ مدیر کل تامین اجتماعی یزد با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان از خدمات این اداره کل بهره مند هستند گفت: ۹۹۳ هزار و ۲۱۶ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی میرزایی روز یکشنبه  در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۸۳ هزار و ۹۵۱ نفر بازنشسته این سازمان می باشند.

وی تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان ۲۵ هزار و ۸۶۴ مورد بیان کرد و گفت: این کارگاه‌ها در موعد مقرر نسبت به پرداخت حق بیمه نیروی انسانی کارگاه خود اقدام می‌کنند.

 میرزایی خاطرنشان کرد: تعهدات سازمان تامین اجتماعی به ۲ صورت بلند مدت و کوتاه مدت است که خدمات بلندمدت در قالب پرداخت مستمری‌های بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی و غیره است و خدمات کوتاه مدت نیز عمدتاً شامل ارائه خدمات درمانی در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

وی تصریح کرد: هزینه بلند مدت تامین اجتماعی استان در سال گذشته  سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل از آن  ۶۵ درصد افزایش  داشته است.

میرزایی همچنین هزینه  خدمات  کوتاه مدت تامین اجتماعی استان در سال گذشته را ۱۱۳ میلیارد تومان بیان کرد. 

وی هزینه‌های مقرری بیکاری تامین اجتماعی در سال گذشته را با رشد ۲۱ درصدی معادل ۱۰۹ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: البته به رغم کرونا و مسائل و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تعدد مقرری‌های بیمه بیکاری در استان کاهش  داشته است.

وی ادامه داد :اکنون ۴۲ خدمت  این اداره کل به صورت غیرحضوری از طربق مراجعه به سایت es.tamain.ir در دسترس است.

میرزایی در مورد انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها دولتی و آزاد در زمینه بیمه نمودن دانشجویان گفت: سوابق بیمه‌ای دانشجویان جزو سوابق بیمه‌ای آنها در هنگام اشتغال محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: حق بیمه این نوع بیمه به صورت ۱۲ درصد به مبلغ ماهیانه ۵۱۸ هزار تومان ، ۱۴ درصد به مبلغ ماهیانه ۶۰۴ هزار تومان و ۱۸ درصد به مبلغ ماهیانه ۷۷۷ هزار تومان است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی یزد هم گفت: اکنون ۹۵ درصد نسخه  تامین اجتماعی بصورت الکترونیک انجام می شود.

محمدصادق مدرس افزود: از ابتدای کرونا تا کنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی تحت اجتماعی یزد پذیرش شدند که بیش از ۹۶ درصد آنها بهبود یافتند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت بیمارستان تخصصی سرطان استان پس از ۹ تعطیلی در اسفندماه سال گذشته عملیات آن آغاز شده است و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی که امیدواریم طبق برنامه ساخت  ساختمان  این بیمارستان ظرف پنج سال آینده به اتمام  برسد.

مدرس اضافه کرد: به علت اینکه بیمارستان یاد شده یک بیمارستان تخصصی است قطعا در زمینه تجهیزات و لوزام پزشکی آن با یکسری مشکلات روبرو می شویم.