به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی روز دوشنبه در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه " تی بی ام " به ایستگاه چهارسو، افزود: ۳۸ درصد پیشرفت کارهای عمرانی این طرح انجام شده است اما بیشتر کارها در مرحله بعدی قرار دارد که شامل تاسیسات مکانیکی و برقی، ناوگان و سیگنالی است که با همت مدیریت استان در شورای اقتصاد تصویب شد.
وی اضافه کرد: بر اساس زمانبندی ۴۰ ماه برای این بخش طرح در نظر گرفته شده است که اجرایی شدن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه امکان انجام مجموع این طرح در مدت زمان ۳۶ ماه وجود دارد اضافه کرد: تکمیل هر چه سریعتر این طرح به نفع مردم و تردد و حمل و نقل عمومی در شهر است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای ابتدای مهرماه در اصفهان دستکم به یک هزار و ۲۰۰ اتوبوس نیاز است، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر با خط یک قطار شهری و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز با استفاده از اتوبوس جابهجا می شوند در صورت مطلوب بودن شرایط کرونا در مهرماه و باز بودن مدارس و دانشگاهها، تا سقف حدود ۶۵۰ هزار نفر در روز باید با استفاده از اتوبوس جابهجا شوند.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان وجود دارد افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوسها در نظر گرفته شده است اما شرایط مالی شهرداری اجازه نداده است که بر اساس زمانبندی پیش برود.
نورصالحی بیان کرد: دستکم ابتدای مهرماه باید یک هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافر شهر اصفهان فعال باشد و پیگیری در این زمینه انجام شده است تا با کمک بخش خصوصی این مشکل برطرف شود.
وی با بیان اینکه در این دوره مدیریتی امکان انجام این طرح ها وجود دارد و به تسهیل تردد مردم کمک می کند گفت: ادامه خط یک قطار شهری از ایستگاه ترمینال صفه به سمت بهارستان در جنوب اصفهان دردستور کار قرار دارد که در صورت واگذاری به شهرداری اصفهان، خط یک از دانشگاه صنعتی تا بهارستان را در بر خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، دستگاه حفار مکانیزه " تی بی ام " خط ۲ متروی اصفهان روز دوشنبه همزمان با عید سعید غدیرخم، با حضور استاندار، شهردار و مدیران شهری اصفهان وارد ایستگاه چهارسو شد.
این خط مترو از ایستگاه میدان شهدای خمینیشهر تا دارک، از غرب تا شرق اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر امتداد مییابد و در مسیر خود از ۲۳ ایستگاه عبور میکند که در این راستا جهت تسریع در بهرهبرداری از این خط، پروژه به سه بخش مجزا تقسیم شده است.