تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

کیش - ایرنا - ساکنان جزیره کیش همزمان با شیعیان جهان عید غدیر خم را در مصلی این جزیره جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایتمدار کیش روز یکشنبه با برگزاری جشن‌های خودجوش، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش شربت و شیرینی و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع عیدغدیرخم و آغاز امامت مولای متقیان حضرت علی (ع) به شادی و سرور پرداختند.

حجت الاسلام محسن طباطبایی دبیر ستاد غدیر کیش در این مراسم با بیان اینکه تبعیت از این امام بزرگوار را از ضروریات جامعه اسلامی است گفت: الگو گرفتن ازسیره زندگی و حکومت داری علی (ع) خلاء‌های موجود درجامعه را پر می‌کند و ولایت او راهگشا برای تمام مسلمانان جهان است و حرکت درمسیر ایشان جامعه را به سمت ظهورحضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سوق خواهد داد.

جشن‌ محوری غدیرخم در مصلای جزیره کیش با حضور جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی برگزار شد و اجرای نماهنگ و سروده‌هایی در وصف مولاعلی(ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اتاق بازی کودکان، ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع نذورات از جمله برنامه های جشن‌ غدیر در این جزیره بود.

شب گذشته مراسم سنتی خطبه خوانی غدیر توسط بومیان جزیره کیش نیز در محله صفین، حسینه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

عید غدیر از اعیاد مهم و بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان است که بنا به روایات منابع و مراجع، پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجری در سفر حجت‌الوداع در سرزمین غدیرخم به دستور خداوند متعال حضرت علی(ع) را به مقام خلافت و امامت امت اسلامی منصوب کردند.