قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: شورای نگهبان با نظارت مستمر خود بر قوانین، از ارزش‌های اسلامی بر اساس دو اصل اسلامیت و جمهوریت حفاظت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان قرچک اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دستگاه‌ها و ارگان‌هایی در کشور مشغول به کار بودند که پس از انقلاب نیز این ارگان‌ها به فعالیت خود ادامه دادند ولی برخی از ارگان‌ها ثمره پیروزی انقلاب اسلامی هستند که یکی از آن‌ها، شورای نگهبان است.

وی اظهار داشت: ارگان‌هایی مانند سپاه پاسداران، بسیج، شورای نگهبان و ... از رویش‌ها و ثمرات پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستند که توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور، اثر بخشی خود را در حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به اثبات برسانند.

فرماندار قرچک تصریح کرد: در بیان ارزش و جایگاه شورای نگهبان باید به کلام امام راحل رجوع کرد که فرمودند اگر شورای نگهبان نبود، انقلاب اسلامی به سرنوشت مشروطیت دچار می‌شد.

وی با اشاره به اقدامات مهم شورای نگهبان و دفاتر نظارت بر انتخابات گفت: شورای نگهبان در طول حیات بابرکت خود و به اقتضاء تحولات داخلی و جهانی، تصمیماتی تاریخی و حساس اتخاذ کرده که باعث شده تا ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه انتخابات حفظ شده و انحراف در این ارزش‌ها ایجاد نشود.

فاتحی‌نژاد تأکید کرد: این که دشمنان قسم خورده نظام همواره شورای نگهبان را با هجمه مواجه می‌کنند به این دلیل است که این نهاد در راستای اهداف تأسیس خود حرکت کرده و اجازه نفوذ به دشمنان را نداده است.

نماینده دولت در شهرستان قرچک تصریح کرد: دولت سیزدهم و تمامی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش دارند تا همگام با شورای نگهبان در حوزه اجرا از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنند و همراه با این نهاد نظارتی، در زمینه برگزاری انتخابات بر اساس قانون حرکت کرده و اجازه ندهند تا خللی در برگزاری این رویداد مهم سیاسی به وجود آید.

۲۶ تیر سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل، شورای نگهبان قانون اساسی در کشور تأسیس شد.

شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد که ۶ نفر فقیه توسط رهبر معظم انقلاب ۶ نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه قضاییه و تصویب مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.