بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، شورای نگهبان را ضامن و پشتوانه اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شورای نگهبان باید فراتر از دریافت استعلام از نهادهای امنیتی فعالیت کرده و گستره فعالیت‌ها را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر سه‌شنبه در دیدار با مدیران دفاتر شورای نگهبان سراسر هرمزگان افزود: شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران راه حلی برای اجرای احکام و قوانین اسلام است و به عنوان نهادی که ضمانت اسلامی بودن احکام و قوانین را بر عهده دارد، شناخته می‌شود.
وی بیان داشت: کارگزاران نظام اسلامی باید مسلمان و واجد شرایط پیاده‌سازی اسلام باشند؛ به همین جهت بُعد نظارت بر کارگزان نظام اسلامی به شورای نگهبان محول شده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهارداشت: جامعه باید آگاه باشد که اگر شورای نگهبان وجود نداشته باشد، ساز و کاری برای تطبیق حاکمیت اسلام برای حکمرانی وجود نخواهد داشت.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در این نامه نحوه انتخاب کارگزاران نظام اسلامی را تبیین کرده و ویژگی‌های آن‌ها را برشمرده است که باید به آن‌ها توجه داشت؛ از طرفی باید مرجعی برای بررسی و تطبیق این ویژگی‌ها نیز وجود داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، وظیفه شورای نگهبان را بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: هرگاه احساس کردید که امکان داوری و بررسی مساله‌ای را ندارید، اگر مسند را رها کنید بهتر است؛ چراکه باعث تضییع شدن حق مردم و نظام مقدس اسلامی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان دارای ۲ مرحله پیش از انتخابات و حین انتخابات است، تصریح کرد: جست و جو و تحقیق شورای نگهبان پیش از انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که هرچه میزان تلاش پیش از انتخابات بیشتر باشد، توان و کیفیت برای داوری افزایش پیدا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: گستره نیروها باید افزایش پیدا کند و شبکه‌سازی نیروهای مستقر در استان در دستورکار قرار بگیرد تا اقدام به رصد و پایش اطلاعات کنند.
وی، بررسی صحیح و متقن بودن گزارش‌ نهادهای مختلف را بر عهده شورای نگهبان دانست و اظهار داشت: شورای نگهبان همواره سعی بر استقلال رای خود داشته باشد و در تحقیق و پژوهش ها با قاطعیت، درایت، پشتکار و قانونمندی در امر نظارت بر انتخابات همچون گذشته تلاش کند.