ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ایجاد سه هزار شغل جدید با اعطای حدود ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی جویبار در سه سال آینده پیش بینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور عصر سه‌شنبه‌ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران در مجموعه ادهم شهرستان جویبار افزود: بیکاری یکی از چالش های اساسی جویبار است که به طور حتم با احیای واحدهای راکد صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار این رویه منفی در این شهرستان برچیده خواهد شد.

وی با بیان این که، حدود ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی جویبار در سال‌های گذشته به دلیل فشارهای خارجی، تحریم و کمبود نقدینگی از مدار تولید خارج و تعطیل شد، ادامه داد : دولت برای بازگرداندن این واحدهای راکد به چرخه تولید حدود ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اضافه کرد: در سال جاری با پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان به بنگاه های اقتصادی جویبار و با اجرای طرح های توسعه ای حدود یک هزار و ۱۵۰ شغل جدید در منطقه ایجاد می شود که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حداقل تا سه سال آینده نرخ بیکاری در این شهرستان به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

خیریانپور با بیان این که، ظرفیت های کشاورزی و شیلات در شهرستان جویبار بی‌نظیر است، گفت: جویبار به عنوان قطب پرورش ماهی های خاویاری در کشور همواره به حمایت های مسئولان شهرستانی و استانی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران به همراه ۵۰ تن از مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی امروز سه شنبه به شهرستان جویبار سفر کرده تا از نزدیک مسایل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.

حسینی‌پور را در این سفر معاونان وی و مدیران کل استانداری هم همراهی می‌کنند. بازدید از چند طرح نیمه تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت وگو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به جویبار اعلام شده است.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان جویبار دیدار و گفت وگو کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به جویبار اعلام شده است.

شهرستان جویبار براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ برابر با ۷۷ هزار و ۵۷۶ نفر جمعیت دارد.