اردبیل - ایرنا - معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی استان پارسال ۱۹۸ واحد مسکونی در اختیار جامعه هدف این اداره کل قرار داد.

به گزارش ایرنا ، علی نیک‌سرشت روز چهارشنبه اظهار کرد: برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های تحت پوشش ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه احداث، خرید، اجاره و ودیعه مسکن به افراد زیرپوشش پرداخت شد.

وی ادامه داد: بهزیستی استان همچنین برای تسهیل‌گری اشتغال جامعه هدف از روش‌هایی چون پرداخت بیمه خوداشتغالی، بیمه سهم کارفرمایی، پرداخت تسهیلات به صورت خود اشتغالی و کارفرمایی، پرداخت جبران عدم کارآیی و افراد دارای معلولیت بهره می‌گیرد که در سال گذشته تعداد افراد برخوردار از بیمه ۵۸۰ نفر بود.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این مدت اعتبار بند تبصره ۱۹ استان مبلغ ۴۱۴ میلیارد ریال بود که با همکاری بانک‌های عامل ۳۸۰ میلیارد ریال جذب و زمینه اشتغال خانواده‌های زیرپوشش از این محل فراهم شد.

وی افزود: در سال گذشته برش تعهد استان از محل تسهیل‌گری اشتغال ۸۲۱ نفر بود و با تلاش مجموعه بهزیستی برای تعداد ۸۴۱ نفر تسهیل‌گری اشتغال صورت گرفت.

نیک‌سرشت اضافه کرد: تاکنون ۷۲ موسسه خیریه و انجمن غیرانتفاعی در استان از بهزیستی مجوز گرفته‌اند و برای کمک به رفع نیازمندی‌های جامعه هدف از جمله نگهداری افراد دارای معلولیت، کودکان بد و بی‌سرپرست، کمک به تامین جهیزیه فرزندان تحت پوشش، کمک هزینه درمان و احداث واحد مسکونی فعالیت می‌کنند.

نیک‌سرشت گفت: پارسال مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدایی خیرین و مردم به مجموعه بهزیستی استان بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال بود که بر حسب نیت خیرین و واقفین و در راستای سیاست‌های سازمان هزینه شد.

وی اضافه کرد: مردم نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به اداره‌های بهزیستی و مجتمع‌های بهزیستی در بخش‌ها و موسسات خیریه دارای مجوز از بهزیستی تحویل دهند تا در اسرع وقت برای رفع مشکلات خانواده تحت پوشش نیازمند هزینه شود.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اردبیل افزود: مردم همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کارت مجازی به شماره ۶۳۶۷۹۵۷۰۹۴۶۰۴۱۶۷ و شماره شبای ۷۵۰۱۰۰۰۰۴۱۷۵۰۳۴۵۴۱۸۷۱۹۱۹IR نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا با کد دستوری #۹۸۹۰۰*۶۶۵۵* به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان واریز کنند.