مشهد- ایرنا - رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ۲ هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی و این سازمان متولی حمایت از ۲۴۷ محله شده است.

وحید سلیمی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و توانمندسازی معاونان و روسای ادارات امور داوطلبان جمعیت هلال احمر در مشهد افزود: چندین دستگاه از جمله بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر به عنوان متولی خدمت رسانی تعیین شده اند.

وی ادامه داد: رویکرد در این مورد به این شکل است که وقتی هلال احمر متولی است سایر دستگاه‌ها پشتیبان هستند و خدمات به صورت متمرکز در این محلات ارایه می‌شود و برنامه ریزی برای حل بخش عمده مشکلات  انجام می‌ شود.

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: رویکرد ما در دوره جدید سازمان داوطلبان ایجاد زیرساخت نرم افزاری برای به اشتراک گذاری ظرفیتهای مختلف است و سامانه ای با وظیفه جذب، هدایت و توزیع کمکهای مردمی در حال تهیه است.

سلیمی افزود: از جمله سیاستهای کلی سازمان داوطلبان می‌توان به تامین منابع سازمانی، به روز رسانی چارت سازمانی متناسب با نیازهای امروز، حضور و تقویت نقش آفرینی داوطلبان و شبکه سازی این عزیزان، تقویت هماهنگی داوطلبان و نیز افزایش کمی و کیفی داوطلبان اشاره کرد همچنین  ایجاد باشگاه داوطلبان و تدوین شاخص‌های مورد نظر و مطلوب در امر امدادرسانی از جمله برنامه های مهم پیش روست.

وی با اشاره به محدودیت های مالی موجود در کشور، ایجاد درآمدهای پایدار را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برنامه پویش ملی هلال رحمت از اسفند پارسال برگزار شد و طی یک ماه ۵.۵ میلیارد تومان کمک نقدی جمع شد که با محوریت خانه های هلال در مناطق کم برخوردار توزیع شد.

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: دستورالعمل ارایه خدمات حمایتی به بیماران نیازمند مربوط به سال ۱۳۹۱ بود که با بررسی های مجدد دستورالعمل جدید تدوین و امید است در شورای عالی هلال احمر به تصویب برسد.

سلیمی افزود: ایجاد زیرساخت نرم افزاری برای خدمت دهی بهتر در قالب بانک امانات تجهیزات پزشکی از اهداف پیش روست و امسال نیز در ۱۰۰ روستای کشور طرح نذر آب پنج اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این نشست گفت: خدمت داوطلبانه رکن پایدار و استوار در جمعیت هلال احمر است که جمعیتی خدمتگزار برای مردم است.

آیت الله عبدالحسین معزی افزود: مهم ترین فریضه در اسلام بعد از عبادت، خدمت به انسان است چرا که خلق و مردم خانواده خداوند هستند و برترین انسان از نظر پیامبر اکرم(ع) کسی است که سود او به مردم بیشتر می رسد و با توجه به این که دنیای ما دنیای حوادث و مشکلات است هدف جمعیت هلال احمر خدمت کردن به مردم است و مردم باید به یکدیگر کمک کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه نمایندگان ولی فقیه در هلال احمر فرهنگ سازی است و تا جایی که توانسته ایم بر این مقوله تاکید کرده ایم و هم اکنون در مسیر تبیین این فرهنگ هستیم گرچه هنوز به حد مطلوب در این رابطه نرسیده ایم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان داوطلبان نیز در این مراسم با بیان این که داوطلب، معنای اعم دارد به این معنا که هر کس در وجودش سرمایه ای دارد که می‌خواهد دیگران را بهره مند کند و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه جمعیت هلال احمر است.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نیا افزود: باید رو به رشد و به سمت تعالی و پویایی برویم و برگزاری این مراسم تلاش در همین راستاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شایسته است نام امیرالمومنین (ع) به عنوان الگوی داوطلبان هلال احمر به جهانیان معرفی شود.

محسن ذاکریان افزود : سیره و بیان آن حضرت در چندین قرن پیش همان چیزی است که ما امروز به آن نیازمندیم .

نشست هم اندیشی و توانمندسازی معاونان و روسای ادارات امور داوطلبان جمعیت هلال احمر به میزبانی خراسان رضوی در مشهد از ۲۹ تیرماه آغاز شد و تا ۳۱ این ماه ادامه دارد.