سنندج- ایرنا- امام جمعه پاوه، برگزاری اجلاسیه و همایش‌های وحدت را مانعی برای درگیری مذاهب اسلامی دانست و خواستار تلاش اهل سنت و تشیع برای ایجاد و حفظ وحدت عملی و واقعی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: با توجه به اوضاع دنیا و توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب و کشور، برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی مفید است و حداقل از بروز جنگ مذهبی ممانعت می‌کند.

وی ضمن اظهار امیدواری برای پایان یافتن فتنه‌های دشمن علیه مسلمانان تاکید کرد: حفظ وحدت و انسجام بین امت اسلامی نیازمند احترام به عقاید تمام مذاهب است و نباید حریم‌ها را بشکنیم و به مقدسات همدیگر اهانت کنیم.

امام جمعه پاوه به تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید اهل سنت در استان‌های غربی کشور اشاره کرد و یادآور شد: ۱۶ استان سنی نشین در کشور داریم که اگر چنین جلساتی برگزار نمی‌شد، قطعا دچار مشکلات زیادی می‌شدیم.

ماموستا قادری افزود: میلیون ها مسجد و عالم دینی در کشورهای اسلامی داریم اما شاهد کشتار، تخریب و اختلاف در منطقه هستیم و دلیل آن به عدم همبستگی و احترام به عقاید یکدیگر بر می گردد و این مهم باید در جامعه اسلامی محقق شود.

وی دلیل دیگر نبود اتحاد در جامعه اسلامی را بی توجهی به دستورات خداوند در مورد حفظ انسجام، امر به معروف و نهی از منکر و ضعف مدیریت ممالک اسلامی دانست و ادامه داد: اوضاع ایران نسبت به کشورهایی مثل افغانستان و عراق بسیار متفاوت بوده و باید به واسطه امنیت موجود، خدا را شکر کنیم.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: مشکلاتی در کشور به ویژه از لحاظ اقتصادی داریم و مردم انتظار دارند مسوولان برای رفع مشکلات آنان با جدیت تلاش کنند و البته این حق مردم است که بعد از ۴۰ سال حمایت از انقلاب و تحمل سختی‌ها، از رفاه برخوردار باشند.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.