بروجرد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: یک هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان شناسایی شده در حالی که ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان ۴۵۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اردشیر صفاپور روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: متاسفانه در کل استان لرستان به جهت کمبود اعتبارات برای جمع آوری معتادان متجاهر مشکل وجود دارد، که پیگیر گرفتن ردیف اعتباری از سرفصل استانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه روزانه مقادیر زیادی مواد مخدر در لرستان کشف و ضبط می شود، اظهار داشت: از مطالبات مردم لرستان در شهرهای مختلف مبارزه با خرده فروشان در محلات و جمع آوری معتادان متجاهر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: در لرستان یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر برای بانوان و ۲ مرکز برای آقایان وجود دارد.
صفا پور با اشاره به مشکلات کمپ های ترک اعتیاد افزود: مراکز متادون درمانی با توجه به گرانی و تورم دارو باید تقویت شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می شود برای نگهداری معتادان در کمپ های ترک اعتیاد باید همه دستگاه‌های مرتبط کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خیرین برای کمک به درمان معتادان استفاده شود، اضافه کرد: ۲ سازمان مردم نهاد در لرستان وجود دارد که به ترک اعتیاد معتادان کمک بزرگی می کند این واحدها نیز باید حمایت شوند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ی بروجرد گفت:
امروز جامعه درگیر اثرات مخرب مواد مخدر است، امروز به ارائه گزارش نباید اکتفا کرد و به صورت عملب باید وارد مبارزه با مواد مخدر شویم.
امین گودرزی افزود: ۹ کمپ‌ ترک اعتیاد در شهرستان وجود داشته که امروز به سه کمپ کاهش یافته است باید مشکلات کمپ ها بررسی شود.
وی اظهار داشت: برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر باید در دستور کار نیروی انتظامی باشد، یکی از معضلات شهرستان معتادان متجاهر هستند که اقدام به تکدی گری و سرقت های خرد می کنند.
معاون فرماندار بروجرد گفت: مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ لرستان باید به شهرستان بروجرد توجه ویژه داشته باشد و سهمیه جمع آوری معتادان متجاهر را بیشتر کند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: 
کمپ های ترک اعتیاد با مشکلات پزشک و دارو مواجه هستند، با توجه به افزایش معتادین متجاهر در بروجرد با مشکلات کمپ ها کنار آمده ایم تا معتادان وارد شهر نشوند.
شهرام ممدوحی افزود: کمبود و گرانی داروهای ترک اعتیاد  باعث شده معتادان نتواند دارو تهیه کنند و مشکلاتی برای ترک اعتیاد پیش آمده است.
رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: آمادگی همکاری برای تاسیس یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر را در بروجرد داریم.

محمد پاپی نژاد: روز به روز به تعداد معتادین متجاهر رانده شده از خانواده بیشتر می شود، وضعیت اسفناکی در برخی نقاط شهر وجود دارد، معتادان متجاهر برای تهیه مواد مخدر اقدام به هر کاری می کنند در برخی موارد مشاهده شده که پایه های فلزی پل ها را نیز سرقت می کنند.
وی اظهار داشت: سرقت معتادان متجاهر از اموال عمومی و خصوصی زیاد شده است، پارک ها به واسطه حضور معتادان ناامن شده است.
ربیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: اگر یک مجوز برای تاسیس مرکز نگهداری معتادان متجاهر داده شود شهرداری و شورا کمک خواهند کرد، از ظرفیت خیرین نیز در این خصوص بهره مند خواهیم شد.