مشهد- ایرنا- «یادواره ایثار لاله ها» به مناسبت گرامیداشت شهدای سلامت استان خراسان رضوی، روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این یادواره با حضور خانواده های شهدای مدافعان سلامت و جمعی از مسوولان استانی و کشوری در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی پزشکی مشهد برپا بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای حفظ ناموس و کیان کشور ایثار کردند و از جان خود گذشتند، در دوران شیوع همه‌گیری کرونا، این ایثار دوباره متجلی شد و شهدای سلامت برای حفظ جان مردم از جان خود گذشتند.

دکتر محمد علی کیانی افزود: ۳۰ تیرماه دومین سالگرد شهادت دکتر "عبدالعلی خوارزمی" پدر اطفال خراسان رضوی و ۲۱ شهید سلامت استان خراسان رضوی است و یاد و خاطره آن عزیزان تا ابد گرامی داشته است.

وی ادامه داد: دکتر خوارزمی اقدامات ارزنده و نقش بزرگی در راه‌اندازی ۲ بیمارستان کودکان مشهد شامل دکتر شیخ و بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ایفا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کشور ایران با وجود مشکلات بسیار و در شرایط تحریم به لحاظ بهداشت و درمان در وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورهای پیشرفته قرار دارد، در حالیکه در کشوری مانند آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۷ فوتی ناشی از کرونا به ثبت رسیده است اما در ایران این رقم بسیار پایین است که این دستاورد را مدیون شهدای سلامت و متولیان امر سلامت و کادر درمان هستیم.

دکتر کیانی اضافه کرد: ایثار چه در دوران جنگ و چه در دوران پس از آن همچنان ادامه دارد و متجلی می شود و مردم عزیز همیشه  قدردان زحمات و فداکاری مدافعان و شهدای سلامت هستند.

استاد گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم گفت: شهید دکتر خوارزمی در علم و دانش به روز بود و افکاری ناب برای بیداری دانشجویان داشت.

 دکتر محمود حقیقت افزود: نبود شهید دکتر خوارزمی را بیشتر از بودنشان تجربه کردیم، چراکه با شهادت این پزشک عالیقدر به یکباره چتر امنیت و آرامشی که به واسطه ایشان برسرمان بود برداشته شد. جای سبز ایشان همیشه سبز خواهد بود.

«یادواره ایثار لاله ها» به مناسبت گرامیداشت شهید دکتر خوارزمی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر شهدای سلامت استان خراسان رضوی با حضور مسولان استانی و کشوری و با حضور خانواده های شهدای سلامت امروز در مشهد برگزار شد.