بیرجند - ایرنا - سرپرست فرمانداری خوسف گفت: ۳۱۴ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای این شهرستان در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون ۵۷ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی ایمانی روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خوسف اظهار داشت: امسال اعتبارات تملک دارایی‌های این شهرستان با ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از ۴۳۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی بسیار زیاد و سهم اندک شهرستان، جذب اعتبارات ملی یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی مدیران است.

سرپرست فرمانداری خوسف با انتقاد از اینکه جمعیت به عنوان یکی از مهمترین ملاک‌های توزیع اعتبارات است، اظهار داشت: شهرستان خوسف با داشتن ۱۱ درصد مساحت استان به عنوان سومین شهرستان وسیع خراسان جنوبی فقط ۶.۲ درصد اعتبارات استان را دریافت می‌کند.

وی گفت: پراکندگی بسیار زیاد سبب افزایش هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود و با این سهم اعتبارات نمی‌توان بسیاری از پروژه‌ها را به نتیجه مطلوب رساند.

ایمانی یادآور شد: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم گشایش‌های بسیار زیادی در افزایش اعتبارات صورت گرفته است که امیدواریم در سال جاری میزان تخصیص اعتبارات پروژه‌ها خوب باشد.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نامگذاری شده است مدیران ادارات باید با استفاده از اعتبارات تخصیصی بیشترین استفاده در راستای اجرایی کردن این شعار داشته باشند تا بتوانیم برای رفع مشکل اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداریم.

وی با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خوسف گفت: در این سفر نگاه ویژه‌ای به خوسف معطوف شد و بیش از ۲۲ مصوبه با اعتباری بیش از ۳۵۴ میلیارد ریال به شهرستان خوسف تخصیص داده شده است.

ایمانی افزود: تکمیل بیش از ۷۰ پروزه نیمه‌تمام یکی از مهمترین اولویت‌های تخصیص اعتبار است که امیدواریم هرچه سریعتر در راستای تکمیل این پروژه‌ها اتفاقات ارزشمندی بیفتد.

وی اظهار داشت: بخش اعظم اعتبارات از محل سرفصل‌های ملی بوده و مدیران ادارات لازم است با عزم جهادی و تلاش‌های متمادی زمینه دریافت اعتبارات ملی را فراهم کنند.

سرپرست فرمانداری خوسف افزود: به بیش از ۷۰ روستا و ۱۰۰ منطقه عشایری با تانکر آبرسانی می‌شود که تامین آب شرب مردم در این مناطق یکی از اولویت‌های اساسی برای توزیع اعتبارات است.

وی بیان کرد: فعالیت بخش اعظم جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت دارند و با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله حمایت از این بخش نیز از ضروریات است.

ایمانی گفت: بنیاد علوی برای رفع محرومیت از شهرستان ورورد پیدا کرده و مقرر شده است تا برای پروژه‌های مصوب سه تا چهار برابر اعتبار شهرستانی توسط این بنیاد در نظر گرفته شود.

شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد.