همدان- ایرنا- شهر جهانی ملایر بار دیگر خالق صحنه‌ای زیبا از وحدت، همدلی و مشارکت اجتماعی بود و با حضور پرشور و چشمگیر اقشار مختلف مردم در همایش باشکوه پیاده‌روی خانوادگی، برگ زرین دیگری در تاریخ همیشه ماندگار این شهرستان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ از همان ساعت‌های اولیه صبح امروز(جمعه) مسیر بلوار شهید قاسم سلیمانی(جاده سلامت) به سمت بام ملایر مملو از جمعیت بود، در هوایی مطبوع و دلچسب که حضور بی‌چون و چرای مردم مهر تاییدی بر زیبایی این گردهمایی بود.

ساعت شروع پیاده‌روی خانوادگی از هفت صبح امروز و همزمان با دهه ولایت و امامت و روز تکریم خانواده تعیین شد، همراه با میلیون‌ها تومان جوایز نقدی که شور و هیایویی را از چند روز گذشته در بین شهروندان ملایری ایجاد کرد، به امید آنکه قرعه به نامشان بیفتد و توپ گرد قرعه‌کشی بچرخد و از بخت نیک، نام یکی از آنها از سبد بیرون بیاید.

همایش هشت هزار نفری پیاده‌روی خانوادگی به ابتکار فرماندار ویژه ملایر و در راستای بزرگداشت کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان و ۱۱۰۰ شهید سرافراز شهرستان ملایر تدارک دیده شد که به حق یکی از بهترین همایش‌ها با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم بود که به دعوت مدیریت عالی این شهرستان لبیک گفتند و صحنه‌ای به یاد ماندنی از مشارکت اجتماعی را خلق کردند.

این همایش حاصل مدیریت و برنامه‌ریزی چند روزه فرماندار  در کنار شهردار و شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان، ورزش و جوانان، نیروهای نظامی و انتظامی، شورای تامین، سپاه و بسیج، معاونان فرماندار، هیات‌های مذهبی و ورزشی و دیگر مجموعه‌های اجرایی، بخش خصوصی ملایر بود که لحظه‌های خوش و شادی را برای مردم این شهرستان فراهم کرد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم و تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران برگزاری این همایش، ایجاد شور و نشاط اجتماعی را حق مردم دانست و بر ضرورت برپایی این‌گونه همایش‌ها تاکید کرد.

"سلمان اسماعیلی" اظهار داشت: دولت سیزدهم یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های خود را بر امر مهم مشارکت اجتماعی، وحدت و همدلی مردم قرار داده است.

وی تاکید کرد: در این راستا تلاش خواهیم کرد با برنامه‌های متنوع اجتماعی و اجرای برنامه‌هایی از این دست، شاهد رشد روزافزون این روحیه مثبت و نشاط اجتماعی در مجموعه این شهرستان باشیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: این همایش در راستای بزرگداشت هشت هزار شهید والامقام استان همدان و ۱۱۰۰ شهید سرافراز شهرستان ملایر برگزار شد و بیش از ۲۱ هزار نفر در این همایش ثبت‌نام کردند.

البته نماینده عالی دولت در ملایر و دست اندرکاران این همایش بزرگ، برای شادی و ایجاد شور و نشاط مردم برنامه‌های شاخصی را از ابتدای مسیر پیاده‌روی برای شرکت کنندگان پیش‌بینی کردند، از همراهی گروه‌های سوارکاری، اسب‌ سواری گرفته تا حرکت‌های نمایشی موتورهای سنگین و دوچرخه‌سواران، همه محرک شادی و نشاط شهروندان بود.

عظمت و شکوه همایش پیاده‌روی خانوادگی تا اندازه‌ای بود که معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان امروز را یکی از روزهای زیبا و پرخاطره برای خود عنوان کرد.

"حسن رضانیا" گفت: این شور، صفا، مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم ملایر و این حضور پرشور من را به عنوان خدمتگزار مردم به وجد آورد و از بابت توفیق حضور در این همایش خدا را شاکرم.

وی ضمن تقدیر از فرماندار جوان و انقلابی ملایر و نمایندگان پرتلاش این شهرستان در مجلس، افزود: مسئولان باید قدر این مردم پا به کار و همیشه همراه را بدانند، چراکه مردم قدر مسئولان را به خوبی می‌دانند.

هنرنمایی قهرمانان و پهلوانان ورزش‌های زورخانه‌ای، اجرای حرکات زیبای ورزش‌های باستانی، کشتی و کاراته در جایگاه برگزاری مراسم و پرواز پاراگلایدرها بر فراز آسمان آبی جهان شهر ملایر از دیگر بخش‌های جذاب و دیدنی همایش پیاده‌روی خانوادگی در ملایر بود که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دومین شهر استان را به خوبی معرفی کرد.

ملایر پیشگام در مشارکت اجتماعی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ایرانیان را در حوزه‌های مختلف دارای شناسنامه دانست و افزود: ملایر نیز در ایران صاحب چند ویترین و شناسنامه همچون مبلمان منبت، انگور و کشمش است.

"هادی بیگی‌نژاد" اظهار داشت: مردم ملایر با این حضور پررنگ و چشمگیر خود در همایش پیاده‌روی خانوادگی نشان دادند که در ایجاد نشاط اجتماعی پیشگام هستند.

وی تاکید کرد: اگرچه همه دشمنان تلاش می‌کنند ملت ایران را افسرده نشان دهند، اما مردم ملایر امروز آمدند تا بگویند ملت ایران همواره ملتی سربلند و بانشاط هستند.

اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط گروه سرود نورالهادی در کنار اجرای زنده خواننده مطرح ملایر "میلاد درویش"، برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط موکب‌های حسینی و ایستگاه فرهنگی، اجرای زیبای "علی ساریخانی" و "محسن نصیری" و پخش زنده از طریق شبکه صدا و سیمای استان همدان، تکمیل کننده همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در ملایر بود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یاد هشت هزار شهید استان همدان و ۱۱۰۰ شهید والامقام این شهرستان و شهید یوسفی شهید طلبه و ورزشکار ملایر، گفت: استان همدان به زودی میزبان رییس جمهور و هیات وزیران است.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" ادامه داد: پروژه‌های خوبی در حوزه راه‌، بهداشت و درمان و اشتغال پیش‌بینی شده و رقم اعتباری خوبی نصیب این شهرستان خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: اختصاص این اعتبار و اجرایی شدن پروژه‌های مد نظر، زمینه‌ای برای توسعه و رشد روز افزون شهرستان ملایر خواهد شد.

در این همایش که ثبت‌نام با ارسال نام و نام خانوادگی و کد ملی از طریق شماره پیامکی اعلام شده بود، تا پایان تاریخ ثبت‌نام بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان ملایری در این همایش نام‌نویسی کردند که برای نخستین بار قرعه‌کشی به صورت تمام الکترونیک، آنلاین و در حضور مردم انجام شد.

علاوه بر جوایز ۵۰، ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی‌ و ده‌ها میلیون تومان جوایز نقدی دیگر، پنج جایزه سه میلیون تومانی نیز توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان به برندگان این همایش اختصاص یافت.

در همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی ملایر که جمع کثیری از مسئولان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ورزشکاران حضور داشتند، به قید قرعه "فرشته اکبری" برنده جایزه ۵۰ میلیون تومانی و "آیدا حسینی‌تبار" برنده جایزه ۳۰ میلیون تومانی شد.