شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از مراجعه ۳۲۳ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۱۸۱ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

علی احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مبتلایان جدید ۱۴۷ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۳۴ بیمار نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی مجموع بیماران بستری در بخش کرونا مراکز درمانی استان را ۱۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی پنج بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است، تصریح کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان کماکان یک هزار و ۸۵۲ نفر است.

احمدی با اشاره به شکل‌گیری موج هفتم کرونا و افزایش موارد ابتلا به این ویروس در استان، خاطرنشان کرد: هر هفته بیش از یک هزار بیمار در استان شناسایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده با افزایش موارد بستری و چهار هفته پس از آن با افزایش موارد مرگ و میر روبرو شویم.

احمدی با تاکید بر عایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: کسانی یک با چند بیماری زمینه‌ای دارند، افراد بالای ۵۰ سال سن، کسانی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند و افراد که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه هستند، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، افزود: علاوه‌ بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده و در کنار آن، همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند، پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

به گزارش ایرنا، در رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا شهرستان‌های شهرستان بروجن، شهرکرد و سامان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، فارسان و بن در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) و شهرستان‌های لردگان، اردل و خانمیرزا در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند.