تبریز-ایرنا- دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که آذربایجان‌شرقی از استان‌های موفق در طرح ملی تلاوت قرآن کریم است.

به گزارش ایرنا، حسین مقدم کیا روز شنبه در «نشست هم اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در تبریز» افزود: در همه دوره های طرح ملی تلاوت، نخبگان قرآنی از آذربایجان شرقی و تبریز مقام های کشوری کسب کرده و حتی به رده های نیمه نهایی و نهایی راه یافتند.

وی تاکید کرد: این نشان می دهد که ظرفیت های نهفته در آذربایجان شرقی وجود دارد که باید بالفعل شود.

وی ادامه داد: طرح ملی تلاوت در ۱۰ دوره گذشته در تبریز موفقیت آمیز بوده و نیازمند نگاه ویژه است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) در استان آذربایجان شرقی به زودی آغاز می شود.
وی افزود: قطعاً در این دوره نخبگان نوجوان قرآنی در سنین مختلف شناسایی خواهند شد.

۲۵۰ نوجوان نخبه قرآنی در تبریز شناسایی شد

مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم آذربایجان شرقی نیز گفت: ۲۵۰ نوجوان و جوان طی ده سال اخیر در این استان شناسایی و ساماندهی شدند.

حسین قربانی افزود: اکنون این نخبگان خود مربیان قرآنی در استان شده اند که فرهنگ قرآنی را نشر می دهند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی قطب قرآنی شرق کشور محسوب می شود و توانسته در تمام دوره های طرح ملی نخبگانی در سطح ملی و بین المللی تحویل جامعه دهد.

مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم آذربایجان شرقی در ادامه خواستار نگاه ویژه دولت و ارشاد به این طرح شد.

وی افزود: باید همه پای کار باشند تا استعداد های قرآنی در استان ها شناسایی و در مسیر درست هدایت شود.

قربانی تصریح کرد: الحمدلله ظرفیت های خوبی در استان و شهر تبریز وجود دارد که باید از آن جهت ارتقاء شاخص های قرآنی بهره گرفت.

مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم آذربایجان شرقی گفت: با این حال تبریز آماده برگزاری یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) است.

وی افزود: در این دوره فرصت خوبی در اختیار دختران ۸ تا ۱۵ سال قرار داده است.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع)  امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

 طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد، پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه 12 جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.

 هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.

 اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح ،نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.

 می توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره گرفت