به گزارش خبرنگار ایرنا،طرحی معروف به سی پی که از سال ۹۴ در سطح کلانشهر شیراز به اجرا در آمده و بابت پارک در حاشیه خیابان از مردم، هزینهای دریافت میکنند، در این سالها همواره با انتقادها و حاشیههای زیادی همراه بوده است.
گلایه شهروندان در این باره از پرداخت پول برای پارک در حاشیه خیابانهای شیراز فراتر رفته و اکنون به پیامک های تهدیدکننده وقت و بی وقت شرکت اجرا کننده این طرح نیز رسیده است.
پیامکهایی که شهروندان را نسبت به پرداخت بهاء پارک در جای پارک کنار خیابان ملزم کرده و تهدید به اعمال قانون می کند و وقت و بی وقت هم ندارد و هر روز نیز تکرار میشود.
اکنون رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز از افزایش نرخ برای این شرکت خبرداده است.
منتقد یا مدافع،مساله این است؟
محمدتقی تذروی پیش از این و در شورای قبلی شیراز خود از منتقدان اصلی اجرای این طرح بود.
یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ در یکصد و هفتاد و پنجمین نشست شورای اسلامی پنجم شهر شیراز، تذروی در تذکر از شهردار و مسئولان وقت شهرداری شیراز درباره ابهامات و مشکلات طرح پارک حاشیهای خودرو (سی پی) پاسخ خواست و گفت: طرح سی پی مربوط به دوره مدیریت قبلی شهرداری است و در سال ۹۴ منعقد شده اما از همان ابتدا ایرادهای بسیاری به این قرارداد وارد بوده است.
اما اکنون محمدتقی تذروی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور رئیس و اعضاء کمیسیون، رییس سازمان همیاری شهرداری ها، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با دستور کار بررسی فعالیت پروژه سی پی تشکیل شد گفته که به استناد ماده ۱۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۸ اسفند ماه ۱۳۸۹ که عنوان میکند در شبکه معابر پر ترافیک شهری که برابر مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوعیت توقف وجود ندارد، با تصویب شورای عالی ترافیک شهرداریهای کشور، شهرداریها می توانند برای مدیریت مجاز پارکهای حاشیه ای برای توقف بیش از نیم ساعت حق توقف مناسبی که به پیشنهاد شورای اسلامی شهرها تعیین می شود، طبق مقررات نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.
میرزایی ،مدیریت شرکت سی پی نیز در جلسه گفت: آخرین نرخ حق توقف پارک حاشیه ای مربوط به مصوبه سال ۹۴ شورای اسلامی شهر شیراز است و تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی با توجه به افزایش هزینه ها ،از سوی شهرداری شیراز نداشته است.
در تازهترین رخداد، محمدتقی تذروی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی دوره کنونی شهر شیراز گفت: هدف از اجرای این پروژه مدیریت عرضه و تقاضای سفر، ساماندهی و روانسازی ترافیک، عدالت دسترسی در جای پارک، جلوگیری از تخلفات پارک خودرو و کاهش ترافیک خودروهای سرگردان خواهان جای پارک است.
تذروی در مورد ادامه فرآیند با توجه به مدت زمان باقیمانده قرارداد و همچنین تغییر نرخ هزینه پارک حاشیهای در شیراز عنوان کرد: باید نرخی که برای پارک حاشیهای در نظر گرفته می شود، از پارکینگهای عمومی که در سطح شهر وجود دارد مبلغ بالاتری باشد که شهروندان برای سفرهای کوتاه از آن استفاده کنند و برای سفرهای بیش از نیم ساعت از پارکینگهای عمومی طبقاتی و روباز استفاده شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: همچنین در این کمیسیون مقرر شد که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ظرف مدت ۳ هفته نسبت به تهیه و ارسال لایحه پیشنهادی افزایش نرخ پارک حاشیه ای (C pay) به نحوی که تمایل استفاده شهروندان از پارکینگ های عمومی کاهش پیدا نکند بررسی و به این کمیسیون ارسال شود.