مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: با تلاش ماموران انتظامی ۸۴ درصد سرقت‌ها در این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این راستا ۲۹۴ نفر سارق دستگیر و تحویل مقام های قضایی شده است. 

وی با بیان اینکه سرقت از اماکن خصوصی به ویژه خانه باغ ها، سرقت از داخل خودرو، منزل و سرقت موتور سیکلت در صدر سرقت‌ها در میاندوآب است، افزود: امسال ۲۱ فقره سرقت منزل به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف و ۱۵ نفر سارق در این زمینه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی میاندوآب همچنین با اشاره به کشف هشت فقره سرقت از مغازه‌ها در میاندوآب، اظهار کرد: در این راستا هم ۱۰ نفر دستگیر شده که ارزش ریالی اقلام مکشوفه هشت میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ رستم‌پور با اشاره به وقوع ۱۴۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی، گفت: ۱۰۳ سارق در این راستا دستگیر و ارزش ریالی اقلام مکشوفه ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: همچنین سرقت خودرو در این شهرستان ۹ فقره بود که سه نفر دستگیر و ارزش ریالی خودروهای سرقتی ۲۷ میلیارد ریال است. 

وی با اشاره به کشف ۲۶ دستگاه موتور سیکلت سرقتی به ارزش ۱.۵ میلیارد ریال و با دستگیری ۲۵ نفر ، گفت: ۱۰ فقره سرقت احشام به تعداد ۸۰ راس کشف شده که در این زمینه هم هشت نفر دستگیر و ارزش ریالی احشام مکشوفه پنج میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ رستم‌پور اظهار کرد: از شهروندان انتظار داریم در تجهیز کردن منازل، باغات، خودروها و به ویژه موتور سیکلت‌های خود به سیستم ایمنی و حفاظتی در پیشگیری از وقوع سرقت اموال خود با پلیس همکاری و در تامین امنیت اجتماعی مشارکت کنند.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۲۸۰‌ هزار نفر جمعیت دارد.