شهرکرد- ایرنا- کم و کاستی‌ها در ۲ منطقه منظریه و الهیه شهرستان‌های شهرکرد و بروجن چهارمحال و بختیاری باعث شد مسوولان در یکی کار جهادی برای بهسازی و زیباسازی سیمای شهری آنها به صورت جدی وارد میدان عمل شوند و کار بهسازی را آغاز کنند.

سال‌هاست مردم ساکن در این دو منطقه شهری از دولت‌های مختلف درخواست داشته‌اند که برای بهسازی و زیباسازی این شهرک‌ها گام بردارند اما هر بار اختلاف مالکیت بین دستگاهی از جمله بین شهرداری و راه و شهرسازی موجب می‌شد نگاه جدی به این منطقه‌ها نشود.

حالا در دولت سیزدهم، استاندار چهارمحال و بختیاری به صورت جدی و جهادی وارد میدان کار شده است و دستگاه‌های اجرایی را برای بهسازی و زیباسازی سیمای شهری این ۲ منطقه به خط کرده است.

این بهسازی در منطقه منظریه شهرکرد به سرعت آغاز شد و معاون استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیریت بحران استان به صورت روزانه از روند بهسازی این منطقه گزارش دریافت می‌کنند.

عملیات ساخت و ساز در منطقه مسکونی منظریه محل احداث طرح مسکن مهر از ۱۶ سال پیش شروع شد و این منطقه نزدیک به ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که مردم و ساکنان این منطقه که بیشتر افرادی کم درآمد هستند، بارها خواستار بازسازی و بهسازی معابر و جداول و بهسازی شهری شده بودند.

منطقه الهیه بروجن نیز همین مشکل را دارد و بارها مردم از مسوولان در سالهای مختلف خواستار توجه جدی به رفع مشکلات شهری و بهسازی آن شده بودند. 

در شهرستان بروجن نیز در منطقه الهیه دستگاه‌های اجرایی برای یک کار جهادی وارد میدان شده‌اند تا مشکلات مردم این منطقه رفع شود.

فعال شدن ۲۰ دستگاه ماشین آلات جاده سازی برای بهسازی الهیه بروجن

فرماندار بروجن گفت: ۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین برای بهسازی سیمای الهیه بروجن به‌کارگیری شد.

فتاح کرمی تاکید کرد: از این پس برگزاری مانورهای دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران در شهرستان بروجن به‌صورت هدفمند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سکونت هفت هزار نفر از شهروندان بروجن در محله الهیه افزود: ساکنان الهیه هم‌اکنون با مشکلات فراوانی از جمله معابر مواجه هستند به‌همین منظور هشت دستگاه خدمات‌رسان در شهرستان بروجن با به‌کارگیری ۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در یک مانور هدف‌مند، سامان‌دهی معبرهای الهیه را اغاز کردند.

کرمی یادآور شد: آسفالت معبرها و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب محله الهیه بروجن در آینده‌ای نزدیک آغاز و عملیاتی می‌شود و تسریع در روند تحویل قانونی الهیه از راه و شهرسازی به شهرداری بروجن وضعیت خدمات‌رسانی به شهروندان ساکن در این محله را ارتقاء می‌دهد.

مردم چه می‌گویند؟

یکی از ساکنان الهیه گفت: وضعیت معابر و جوی و جدول در این محله نامناسب و باعث بروز مشکلات برای مردم به‌ویژه کودکان شده است.

مهران عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ساکنان الهیه سال‌هاست که برای رفع این مشکلات بین راه و شهرسازی و شهرداری در حال رفت و آمد هستند.

وی افزود: امیدواریم حضور نیروها و ماشین‌آلات راهسازی در محله الهیه تا زمان رفع مشکلات معتبر این محله استمرار داشته باشد.

یکی دیگر از ساکنان الهیه گفت: مردم حاضرند برای رفع مشکلات کنونی با مدیریت شهری و یا سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشارکت کنند.

مریم خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: گاهی مشکلات را می‌توان با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود رفع کرد که این امر فقط به همت و خواسته مسئولان نیاز دارد.

وی یادآور شد: حضور نیروهای مدیریت بحران در الهیه و آغاز عملیات سامان‌دهی معابر این محله رضایت نسبی بین اهالی ایجاد کرد.

یکی دیگر از ساکنان الهیه گفت: این محله یک سکونت‌گاه قانونی جدید و جزو  طرح‌های مسکن مهر دولتی است.


حمیدرضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌همین منظور باید از ابتدای اجرای این طرح تمامی بخش‌ها براساس نقشه‌ها و طرح‌های مهندسی اجرا میشد.

وی اظهار داشت: زیبنده مردم نیست بین مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند، بلکه باید با خدمات‌رسانی به‌موقع به شهروندان شأن و منزلت آنان را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.