قزوین- ایرنا- مشاور استاندار و مسوول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین از تبدیل وضعیت ۹۷ درصد از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

محسن آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای بند "د" تبصره ۲۰ قانون ۱۴۰۰ برای تبدیل وضعیت ایثارگران حدود چهار هزار ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شدند که با پیگیری‌ها انجام شده بیش از ۹۷ درصد این افراد استخدام شدند.

وی اظهار داشت: برخی مسوولان در تبدیل وضعیت ایثارگران برخی موانع مانند خصوصی بودن دستگاه مربوطه خود را عنوان می‌کنند که به‌زودی با ابلاغ بخشنامه به آنها، این بهانه‌ها تمام خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران واضح و روشن است و هیچ گونه کوتاهی از سوی مسوولان در این خصوص قابل توجیه نیست.

این مسوول با اشاره به روند مطلوب تبدیل وضعیت در استان تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با ۶۵۲ نفر، آموزش و پرورش با ۴۶۲ نفر و شهرداری با ۲۵۰ نفر تبدیل وضعیت بیشترین همکاری را در این خصوص داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که هنوز تبدیل وضعیت نشدند در مرحله گزینش قرار دارند و بزودی جذب دستگاه‌های خواهند شد.

آخوندی اضافه کرد: همچنین طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند که مرحله اول آزمون استخدامی این افراد در سال گذشته برگزار شده و ۱۳۰نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در استان در این آزمون قبول شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد از این افراد جذب دستگاههای اجرایی شدند و مابقی افراد به محض تأمین اعتبار در دستگاه‌های که قبول شدند مشغول به کار خواهند شد.

آخوندی یادآور شد: بزودی مرحله دوم آزمون استخدامی و برای جذب و بکار گیری باقی مانده فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز در سطح کشور و استان برگزار خواهد شد.