همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانه گام دوم انقلاب به تشریح وضعیت و رسالت رسانه های جبهه انقلاب پرداختند که تکلیف و وظیفه رسانه ها دراین بیانیه بسیار مهم و سنگین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود ویژه روز یک‌شنبه در دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، افزود: رسالتی که بر عهده رسانه های داخلی در گام دوم انقلاب گذاشته شده به مراتب مهم تر و سنگین تر از گذشته با توجه به نقش و تاثیرگذری آنها است.

وی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در سال های اخیر، رسانه ها نیز همچون سایر مجموعه های فرهنگی و هنری از این موضوع آسیب دیدند که به رغم آن و به علت دغدغه مندی نسبت به مسائل کشور و استان، میدان را خالی نکرده و همچنان در این مسیر ثابت قدم ایستاده و تاثیر گذار بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همدان بر اساس داده های آماری و شواهد تاریخی، از استان های پیشرو کشور در عرصه مطبوعات به سبک نوین و فعالیت های رسانه ای است.

ویژه تصریح کرد: این روند پیشتازی همچنان ادامه دارد و رسانه های استان همدان در غرب کشور از نظر تعداد با سه روزنامه و چندین هفته نامه، ماهنامه و مجموعه های مختلف گاهنامه و پایگاه خبری، در مقایسه با استان های مجاور همچون نگینی می درخشد.

وی ایام گرامیداشت تلاش و خدمات خبرنگار را فرصتی برای قدردانی از این قشر نخبه و اثرگذار دانست و افزود: امسال هم برنامه هایی با محوریت خانه مطبوعات، مجمع صنفی مطبوعات، بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان برای خبرنگاران و اهالی رسانه تدارک دیده شده است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان نیز دراین نشست گفت: ظرفیت رسانه ای استان بسیار بالاست چرا که رسانه ها کارهای ماندگاری و تاثیر گذاری در عرصه های مختلف انجام داده اند.

ناصر قوامی افزود: همدلی و تلاش برای رشد و توسعه استان از ویژگی های بارز رسانه ها و اصحاب مطبوعات استان همدان ایت.

محمدرضا خوش گفتار مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز گزارشی از فعالیت های رسانه ای استان و همچنین برنامه های بزرگداشت هفته و روز خبرنگار را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و اعضای خانه مطبوعات و فعالان رسانه ای برگزار شد، از پوستر گرامیداشت هفته خبرنگار در استان نیز رونمایی شد.