تهران – ایرنا – ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل به رغم کاهش محبوبیت در میان مردم، همچنان قصد دارد به طور رسمی نامزدی اش برای انتخاب مجدد را اعلام کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، بولسونارو درصدد بازپس گرفتن نقش هدایتگرانه لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری سابق چپگرای برزیل است.

انتظار می رود حزب راستگرای لیبرال، در حضور تقریبا ۱۰ هزار نفر بولسونارو را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ۲  اکتبر (۱۰ مهر) معرفی کند، اقدامی که طبق قانون برزیل آغاز رسمی نامزدی بولسونارو در نظر گرفته می شود.

در هفته های پیشرو، رقابت تنگاتنگ بین دو نامزد اصلی انتخابات برزیل (بولسونارو و لولا) احتمالا بالا می گیرد.

نامزدی مجدد بولسونارو در انتخابات در حالی مطرح است که وی تلاش می کند نظر مساعد رای دهندگان را به خود جلب کند، زیرا تورم بالا همچنان وجهه مخدوش وی را تخریب می کند.

نتایج برخی نظرسنجی ها حاکی است که میزان محبوبیت بولسونارو نسبت به لولا تقریبا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

لولا تقریبا یک سال و نیم را به دلیل محکومیت با اختلاس در زندان سپری کرد، حکمی که بعدها لغو شد، با این حال چهره نسبتا محبوبی در میان مردم برزیل باقی مانده است.

دولت بولسونارو در تلاش برای شروع کمپین انتخاباتی وی به طور فزانیده ای به هزینه های اجتماعی از جمله کمک های نقدی به حوزه های انتخابیه خاص متوسل شده است. وی همچنین حملات بی اساس خود به سیستم رای گیری الکترونیکی کشور را شدت داده و در مورد پذیرش شکست در انتخابات، تردید ایجاد کرده است.

انتظار می رود که بولسونارو در جریان گردهمایی انتخاباتی، بر دستاوردهای دولتش در تضمین آزادی مذهبی و اقتصادی و همچنین تلاش های خود در زمینه کاستن از شدت قوانین مالکیت سلاح متمرکز باشد.

حزب چپگرای کارگران روز پنجشنبه رسما لولا را نامزد کرد و گیرو گومز نامزد چپ میانه روز چهارشنبه از طرف حزب دموکراتیک کارگر نامزد شد.