کیش - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کیش گفت: افزایش سطح امنیت و مقابله با برخی بزه ها مهمترین اهداف اجرای رح رعد در این جزیره است.

سرهنگ مسعود میرحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح امنیت محله محور که پیشتر با عنوان رعد شناخته می شود اقدامی از سوی فرماندهی انتظامی کشور در راستای افزایش سطح امنیت و جلوگیری از بروز جرایم در نقاط مختلف کشور و به تبع آن در جزیره گیش برگزار است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تمام پلیس های تخصصی با هم برای رسیدن به اهداف آن مشارکت می کنند افزود: مهمترین ملاک برای اجرای آن جغرافیای جرم، تحلیل های پلیسی و اشراف اطلاعاتی نیروها است تا وقوع جرایمی همچون سرقت، تهیه و توزیع مواد مخدر، برخی ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری شود.

میرحسینی افزود: پلیس های تخصصی و معاونت های ستادی فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش بویژه پایگاه دریابانی، پلیس های فرودگاه،پیشگیری، امنیت عمومی،‌ مبارزه با موادمخدر، آگاهی، فتا و سایر رده ها در این طرح ماموریت های خود را براساس نیاز روز برای تحقق محلاتی با سطح ایمنی بالا انجام می دهند.

وی با اشاره به پایین بودن سطح جرایم در جزیره کیش نسبت به سایر نقاط کشور اظهار داشت: همواره آمار کم جرایم باعث شده این جزیره به عنوان یکی از امن ترین نقاط کشور شناخته شود اما حفظ این ویژگی و تقویت آن نیازمند تعامل و همکاری مردم با پلیس و تداوم طرح های امنیت محله محور است.

وی با اشاره به پایین بودن سطح جرایم و کمیت قابل توجه آن در جزیره کیش نسبت به سایر نقاط کشور اظهارداشت: مشارکت خوب مردم وکم بودن جرایم خودباعث شده جزیره کیش به عنوان یکی از امن ترین نقاط کشور شناخته شود که حفظ این ویژگی با افزایش تعامل  و همکاری مردم و پلیس، ارتباط از طریق سامانه ۱۱۰ و تداوم طرح های امنیت محله محور مستدام خواهدشد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.