زنجان – ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم گفت: ۱۰ نقطه پرحادثه در راه‌های ارتباطی این شهرستان طارم شناسایی شد.

حمیدرضا نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه بهسازی مسیر پل چورزق به راه تهم - چورزق به طول ۵ کیلومتر از نقاط پرحادثه به ‌شمار می‌رود.

وی یادآوری کرد: یکهزار و ۹۴۵ متر از این مسیر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال بهسازی پو روکش آسفالت آن به پایان رسید و مسیر ۶ متری به ۱۲ متری تبدیل شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم  گفت: روکش جاده آستاکل - درام به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار دست اقدام است.
نجفی ادامه داد: روکش آسفالت سه راهی بناب – گیلوان - منجیل در گردنه خانچای نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی در دست مناقصه است.
به گفته وی، عملیات خاکریزی و خاک برداری مسیرهای نوکیان - ماسوله و نوکیان - بالاکوه به طول ۱۰ کیلومتر در انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان به پایان یافته و آماده آسفالت ریزی است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم  گفت: جاده های این شهرستان پر پیچ و خم بوده و بخش قابل توجهی از حفظ ایمنی در آن به مهارت رانندگان، حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بستگی دارد.
نجفی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان شناسایی شده است، اظهارداشت: زیرسازی میدان زیتون در ورودی آببر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: راه ارتباطی روستایی بنارود – خساره – قشلاق خساره – گاوخس تیغ‌زنی شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم  گفت: تیغ‌زنی و حریم‌زنی راه‌های ارتباطی پاوه‌رود – جزلاندشت نیز انجام شده است.
به گفته نجفی پایش کامیون‌های معادن و کنترل تناژ آن‌ها، ترمیم آب‌ شکستگی‌های موجود در لبه آسفالت، بازسازی و انجام تعمیرات و آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری، لکه‌گیری آسفالت در مسیرهای ارتباطی بخش مرکزی، گشت‌زنی و بازدید شبانه از وضعیت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و اصلاح و تعویض علائم معیوب از مهمترین اقدامات شهرستان طارم به شمار می رود.
وی اظهارداشت: راه دسترسی به دکل مخابراتی روستای زرنی احداث و ریزش‌برداری و تیغ‌زنی راه‌های روستایی تازه‌کند و پازوکی نیز انجام شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم با بیان به اینکه وقوع پدیده‌هایی مثل سیل به تأسیسات راه‌ها نیز خسارت‌هایی را وارد می‌کند، گفت: در این خصوص تیغ‌زنی آثار سیل‌های رگباری از سطح جاده در راه‌های روستایی نوکیان – سیاه ‌رود، تهم – چورزق، شیت - ولیدر و پاکسازی قنوهای این مسیر ها انجام شده است. 
نجفی اضافه کرد: راهداری شهرستان طارم لکه‌گیری اساسی با آسفالت در مسیرهای ارتباطی بخش‌های مرکزی، چورزق و گیلوان در سه‌ راهی ونیسر تا چورزق، چورزق - شقاقی جزلا، شقاقی جزلا - شیت ولیدر، راه روستایی انذر، کوهکن - آببر و گیلوان – سه‌راهی کهریز را انجام دادند.
وی، تیغ‌زنی راه ارتباطی روستاهای چال – کوبان – گردنه طارم – زنجان، هارون آباد – سه‌راهی قانقلی چای، کوهکن علیا و سفلی و گردنه خانچای، تسطیح و شانه‌زنی محدوده سه راهی ارشت نزدیک محدوده آستاکل، جارو زنی، پر کردن چاله های موجود در سطح آسفالت  از دایگر اقدامات انجام شده در شهرستان طارم برشمرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم  گفت: زیرسازی و آماده سازی آسفالت ورودی آببر، تیغ زنی راه دسترسی به ییلاقات آببر - مجمع هزارورد، برداشت ترانشه و حذف نقطه مستعد حادثه محور آستاکل – درام، ریزش‌برداری و تیغ‌زنی راه روستایی چرزه و چیش‌آباد و تیغ زنی و احداث قنو محدوده خانچای از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.
نجفی با بیان به اینکه علاوه بر بهسازی و نگهداری راه‌های شریانی، اصلی و فرعی، مسئولیت ساخت و بهسازی راه‌های روستایی نیز به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است، یادآوری کرد: در این راستا بهسازی و آسفالت قطعه یک راه فرعی شیت – چورزق به طول یکهزار و ۱۰۰ متر، زیرسازی، شن‌ریزی و بهسازی ورودی آببر، شن‌ریزی راه روستایی خساره و آغاز عملیات اجرایی زیرسازی و شن‌ریزی راه روستایی چلوارمحله در گیلانکشه از اهم فعالیت‌های راهداری در شهرستان طارم به‌شمار می‌رود و قیرپاشی و عملیات اجرایی آسفالت قطعه محورهای فرعی شیت – چورزق نیز آغاز شده است.