به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، حمید طریفی حسینی در جلسه اجراییسازی تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی هدف از این همکاری فیمابین را توسعه سرمایه شناختی کشور و توسعه علوم و فناوریهای شناختی در برنامهها و فعالیتهای مرتبط با ارزیابی، ارتقاء و توانبخشی نوآموزان و دانش آموزان مدارس سراسر کشور و ساماندهی زیستبوم علوم و فناوریهای شناختی در حوزه آموزشوپرورش استثنایی کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آمادگی داریم در ایجاد کارگروه مشترک توسعه علوم و فناوریهای شناختی در زیرمجموعه سازمان آموزشوپرورش استثنایی همکاری کنیم، افزود: تجهیز و راهاندازی مراکز جامع ارزیابی، تشخیص و توانبخشی برای ارزیابی و مداخله بههنگام در سراسر مناطق کشور از دیگر موضوعهای موردتفاهم است.
طریفی حسینی اظهارکرد: در ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی ابزارهای غربالگری و تشخیصی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود و دبستان و پیشدبستان و دیگر مقاطع تحصیلی آماده همکاری هستیم.
رییس سازمان آموزشوپرورش استثنایی درباره اجراییسازی این تفاهمنامه افزود: از دیگر موضوعهای موردتفاهم، همکاری در زمینه طراحی، ساخت و اعتباربخشی ابزارهای تشخیصی و مداخلهای مبتنی بر علوم و فناوریهای شناختی، ایجاد کارگروههای مشترک تشخیصی و آموزشی مطابق با شیوهنامه اجرایی و تجاریسازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترک است.
وی اظهار کرد: همکاری در تولید و انتشار منابع علمی ازجمله مقاله، کتاب، نشریه و...، شناسایی دانشآموزان مستعد، همچنین دارای نیاز ویژه با هدف بهرهبرداری این دانشآموزان از خدمات آموزشی و امکانات آموزشی مورد حمایت ستاد، برگزاری کارگاهها و کنفرانسهای علمی و پژوهشی و تبادل اطلاعات در حوزههای مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوریهای مرتبط با علوم شناختی و یادگیری از دیگر موضوعهای تفاهمنامه است.
در این نشست، جهت تسریع در روند اجرایی تفاهمنامه، کمیته مشترک با حضور نمایندگان طرفین معرفی و مسئولان پیگیری این تفاهمنامه نیز تعیین شدند.