تهران - ایرنا - رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: ۶۰ طرح کلان ملی فناوری در دولت سیزدهم و طی ۱۱ ماه گذشته تصویب شد.

محمد حسین بهشتی روز سه شنبه در سومین روز از نمایشگاه «هم افزایی مدیریت ایران» که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود، در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: با توجه به اینکه فعالیت مرکز طرح های کلان معطوف به حوزه خاصی نیست، ۶۰ طرح تصویب شده شامل بخش های حمل و نقل، کشاورزی، سلامت، دام و طیور می شود.

وی همچنین اظهار داشت: بحث امنیت غذایی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از حوزه های جدی است که مرکز طرح های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روی آن کار می کند و فعالیت های خوبی نیز انجام شده است.

رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این زمینه موارد جدیدی را به عنوان فناوری های نوین احصاء کردیم که می تواند امنیت غذایی را تامین کند.

بهشتی ادامه داد: در این خصوص فراخوان هایی نیز در زمینه فناوری نوین در تامین نهاده های دامی، طیور، دارو و واکسن منتشر شده است، از سوی دیگر فناوری های نوینی از قبل در دستور کار بود همانند بذور هیبریدی گلخانه ای که در این زمینه خوب عمل شده است.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته تمام بذرهای گلخانه ای مورد استفاده کشور وارداتی بوده است و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد  نیاز کشور از طریق تولید داخلی تامین می شود و این امر به تدریج در حال افزایش است.
 رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: اقدامات خوبی در زمینه امنیت غذایی در حال انجام است، نهادهای دامی ،تولید مرغ آرین، گوسفندهای چند قلو زا از جمله طرح های جاری در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه و رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران در ۱۴۰۱ در حالی در مصلای تهران در حال برگزاری است که بیش از ۲۰۰ مسئول و مدیر از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران در این نمایشگاه حضور یافتند و از نزدیک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان و مردم کشور دیدن کردند.