تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه گفت: نخستین فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان پس از ۸۰ روز آرامش نسبی به ثبت رسید و در حال حاضر تربت‌حیدریه به لحاظ خطر شیوع کرونا در شرایط هشدار آمیزی قرار دارد.

سید علی موسوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان تربت‌حیدریه بستری هستند که برخی از آنها شرایط پایداری ندارند.

وی تصریح کرد: با فوت این شهروند تربت حیدریه بر اثر کرونا ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از اقلام بهداشتی، ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش در سطح شهرستان محسوس شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز گفت: این شهرستان با افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان ناشی از کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد.
دکتر الهام بهره‌مند افزود: شهرستانهای حومه تربت‌حیدریه نیز شامل مه‌ولات در وضعیت زرد و زاوه در وضعیت آبی قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.
این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مرکز درمانی شهرستان مه‌ولات را زیر نظر دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.