همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر با اشاره به سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان، گفت: اراده آیت الله رئیسی بر این است که همراه و همگام مردم و شریک غم و شادی آنها باشد و بدون شک پایان سفرهای استانی تا قبل از یک‌سالگی دولت، گویای همین اراده و گفتمان محوری دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان همدان روز پنج‌شنبه(فردا) در سی‌امین سفر استانی دولت، میزبان رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور با تمامی مشغله‌های کاری و جلسات و برنامه ها، هفته‌ای یک روز به استان ها سفر کرده و در جمع مردم حاضر می شود، افزود: آیت الله رییسی در این سفر به صورت مستقیم و بی واسطه با مردم دیدار و گفت وگو می کند که این نوع ارتباط، نماد و شاخص دولت مردمی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در هشت سال گذشته شاهد ایجاد فاصله میان مردم و دولت بودیم که برهمین اساس آیت الله رییسی با گفتمانی مردمی و انقلابی دولت سیزدهم را بنا نهاد ، گفتمانی که با استقبال گسترده مردم مواجه و منجر به تشکیل دولتی انقلابی و مردمی شد.

وی با اشاره به مشکلات برجای مانده از دولت قبل از جمله مرگ و میر بالای ناشی از شیوع کرونا و کوتاهی در زمینه تامین واکسن، افزود: دولت سیزدهم از آغاز فعالیت و با تلاشی جدی، ضمن تهیه و تامین گسترده واکسن، طرح ملی واکسیناسیون عمومی را اجرا کرد که نتیجه آن مهار قابل توجه همه گیری ویروس و کاهش چشمگیر تلفات و به صفر رسیدن آمار روزانه مرگ و میر در کشور است.

اسماعیلی با بیان اینکه هر کسی ادعای انقلابی‌گری دارد باید گفتمان امام راحل را پیاده کند، گفت: به موازات رویکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، همین نگاه در استان همدان و شهرستان ملایر نیز پیگیری و دنبال می شود که برهمین اساس استاندار همدان تاکنون (در چند ماه اخیر) پنج سفر شهرستانی به ملایر داشته که گواه و نمود عینی گفتمان دولت در عرصه مدیریتی استان است.

وی تاکید کرد: ما نیز تلاش کردیم مردمی بودن را در راس امور شهرستان ملایر قرار دهیم و پرافتخارترین و شاخص‌ترین اقدام، برپایی هفتگی میزهای خدمت در نقاط مناطق محروم، حاشیه شهر، کمتر برخوردار و روستاهای شهرستان است و با این نگاه و با وجود تمامی مشغله‌ها، تاکنون هرگز روند برگزاری میزهای خدمت تعطیل نشده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در جریان این کار و دیدار با مردم، مسایل و مشکلات آنها مطرح ، ثبت و پیگیری می شود، افزود: هفت تا 10 میلیارد تومان طرح و پروژه در جریان برگزاری هر میز خدمت برای رفع مشکلات مردم و خدمت رسانی بهینه به تصویب می رسد.

وی با تاکید جدی بر مردمی بودن گفتمان دولت سیزدهم، تصریح کرد: این رویکرد منجر به کاهش ملموس فاصله میان مردم و دولت و همچنین افزایش قابل توجه اعتماد عمومی به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی نظام و دولت شده است.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه به روند جذب اعتبارات ملی و استانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد از اعتبارات کشور در کمیته‌ برنامه‌ریزی توزیع می شود و مابقی در اختیار وزارتخانه‌ها است و جذب این اعتبارات بر عهده مدیران و در واقع هنر مدیریتی است.

اسماعیلی همچنین نسبت به ارائه برخی آمارهای غیرواقعی در شهرستان ملایر گلایه کرد و گفت: بالای ۷۰ درصد از درخواست های مردم در مراجعه به مدیران، موضوع اشتغال است و دراین زمینه ایجاد چهار هزار فرصت شغلی برای سال جاری نیز در این شهرستان تعهد شده است.

وی موضوع تامین مسکن را دیگر اولویت مهم شهرستان ملایر عنوان و تصریح کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر در ملایر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که با پالایش این تعداد، حداقل برای ۹ هزار نفر طی این سه سال باید مسکن بسازیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در این شهرستان در دست اجرا داریم، تاکید کرد: در بیان واقعیت‌ها و خدمات دولت و نظام نباید دچار لکنت زبان شویم.

به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه(فردا) ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

دیدار عمومی با مردم شهرستان های کبودرآهنگ و همدان، بازدید از برخی طرح ها و پروژه ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و در نهایت نشست خبری از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به استان همدان است.

همچنین بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رییس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسایل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور، بیان می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.