سبزوار- ایرنا- مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: تقریبا تمامی چاه‌های دارای پروانه کشاورزی این منطقه با هدف مدیریت بهتر منابع آب و جلوگیری از برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی و طرح تعادل‌بخشی مجهز به شمارشگر(کنتور) هوشمند شده است.

محمد ثابتی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از هزار و ۷۵۰ شمارشگر هوشمند در چاه‌های کشاورزی منطقه سبزوار نصب شده و تنها محدوده چاه‌های نیمه عمیق دیزلی که امکان نصب شمارشگر هوشمند در آنها وجود ندارد باقی مانده است.

وی ادامه داد: نصب شمارشگرهای هوشمند رغبت به کشاورزی را بیشتر کرده و کشاورزان با پی بردن به کاهش منابع آب، مصرف آب کشاورزی را مدیریت می کنند.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: حدود ۱۵۰ حلقه چاه فاقد مجوز در این منطقه شناسایی شده که اقدامات قانونی برای انسداد آنها در دستور کار قرار دارد و از ابتدای سال تاکنون ۶۴ مورد چاههای آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود جای داده اند.