آبادان - ایرنا - ۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت روز ملی کارآفرین با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان و جمعی از مسوولان محلی روز چهارشنبه در آبادان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در آیین افتتاح این آموزشگاه‌ها گفت: این آموزشگاه‌ها در راستای مهارت آموزی به جوانان ساکن در منطقه آزاد اروند و به همت بخش خصوصی راه اندازی شدند.

جلیل بیت‌مشعلی اظهار داشت:  چهار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته‌های مراقبت و زیبایی، یک آموزشگاه فنی و حرفه آزاد در رشته صنایع غذایی و یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته گیاهان دارویی در شهرستان آبادان و در راستای توسعه و ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار افتتاح شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خوزستان ۱۸۲ آموزشگاه آزاد، مرکز جوار کارگاهی و مراکز کارآموزی راه‌اندازی شده تا بتوان در امر مهارت آموزی که منجر به اشتغال می‌شود گام برداشت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان افزود: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد تغییر کرده و این نگاه به دنبال توسعه، رشد، رونق و بالندگی است و امروز آموزشگاه‌های آزاد از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند کمک یار مردم باشند.

بیت‌مشعلی گفت: سیاست دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات کامل برای راه‌اندازی کسب و کار جوانان است که در قدم اول صدور مجوز که قبلا تا ۲ سال زمان می‌برد اکنون به سه روز کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تسهیلات مناسبی برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد در خوزستان مدنظر قرار گرفته و تمامی زمینه‌های لازم برای فعال سازی حضور جوانان خوزستانی مهیا شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان اظهار داشت: در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی طرحی به نام طرح نخلستان طراحی شده ضمن اینکه به دانشجویان همراه با تحصیل ،در رشته‌های مختلف مهارت آموزی می‌شود.

بیت‌مشعلی از گروه‌های جهادی خواست با اخد مجوز تاسیس آموزشگاه در زمینه مهارت آموزی به جوانان ورود کنند تا در زمینه اشتغال نیز نقش آفرینی کرده باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهیم در توسعه دارند که باید به این ظرفیت بیشتر توجه شود.