قزوین - ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن کبیری روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در همایش اربعین حسینی شاهد بزرگترین اجتماع مردمی و دینی از نقاط مختلف دنیا هستیم بنابراین برگزاری هر چه بهتر این مراسم، برنامه‌ریزی جدی دستگاه ها عضو ستاد را می‌طلبد.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه های عضو ستاد برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین شد و اظهار داشت: در بحث اربعین هر دستگاه عضو ستاد باید الزامات خود را انجام دهد و موانع پیش رو را برطرف کند.

کبیری با بیان اینکه رویکرد اصلی ستاد اربعین استفاده از ظرفیت مردمی است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی صورت گرفته امسال ظرفیت چند برابری خواهیم داشت و از طرفی چون استان به عنوان معین مرز مهران انتخاب شده، حجم کار سنگین است که نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد.

وی تاکید کرد: تمامی فعالیت های اربعین در عراق و مراسم داخل کشور صرفا برای جاماندگان سفر به عراق و کربلا است و سازمان تبلیغات و کمیته فرهنگی و آموزش وظیفه برگزاری و هماهنگی برنامه های مراسم اربعین را بر عهده دارند.

جانشین ستاد مرکزی اربعین استان قزوین اضافه کرد: بنا بر دستور وزارت کشور، جلسات ستاد مرکزی اربعین به صورت هفتگی و از زمان آغاز ماه محرم بعد از دهه محرم برگزار می شود.

کبیری افزود: مصوبات ستاد اربعین استان از طرف فرمانداران شهرستان های استان به صورت دقیق باید اجرا شود و از هم اکنون باید برای انتقال زائران و اختصاص اتوبوس های بین شهری از شهرستان های استان به سمت مرزهای خروجی اقدام گردد.

کبیری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زیادی از علاقه‌مندان قصد شرکت در آئین معنوی پیاده‌روی اربعین را داشته باشند؛ بنابراین ستاد استانی و دستگاه‌های مسئول باید با آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران اقدام کنند.

در ادامه این جلسه، مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه زائران به مسائل فرهنگی در طول این سفر، گفت: موکب‌ها در سه بخش خدماتی، فرهنگی و خدماتی ایجاد می‌شوند که پیوست فرهنگی برای هر کدام از آنها مورد نیاز است.

حجت الاسلام عباس افشار افزود: از طرف بعثه مقام معظم رهبری ۳۷ وظیفه برای این کمیته تعیین شده است تا مراسم های اربعین در داخل و خارج کشور و اعزام مبلغ به خوبی صورت گیرد.

وی  از فعالیت کارگروه ویژه بانوان و کارگروه ویژه فضای مجازی هم برای تولید محتوای اربعین در استان خبر داد و اظهار داشت: به همین منظور جلسه هایی با موکب داران استان و خادمان فرهنگی اربعین برگزار می شود و پس از تهیه لیست خادمان فرهنگی اربعین، آموزش آنها برای راهنمایی زائران آغاز می شود.

حجت الاسلام افشار یاد آور شد:  به صورت لحظه ای آمار ثبت نام کنندگان برای حضور در مراسم اربعین رصد می شود تا برنامه های تبلیغی برای این دسته از ثبت نام کنندگان آغاز گردد.