ارومیه - ایرنا - فرماندار چالدران گفت: امسال برای اجرای طرح‌های ایمن سازی در روستاهای در معرض خطر سیل این شهرستان بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

محمدرضا عبدالله نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف کاهش خطرات ناشی از سیل در روستاهای بخش مرکزی و دشتک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مقرر شده در ۶ روستا دیوار ساحلی احداث شود، افزود:  در حال حاضر در سه روستا با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال کارهای اجرایی شروع شده است و در سه روستای دیگر نیز با تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

فرماندار چالدران اضافه کرد: این طرح ها تا پایان ۶ ماهه اول سال‌جاری به اتمام خواهند رسید.

عبدالله نژاد یادآور شد: در حال حاضر در این شهرستان ۳۳ روستای در معرض سیل شناسایی شده که تاکنون ۷ روستای آن ایمن سازی شده و مابقی نیز با پیگیری‌های لازم با احداث دیوارهای ساحلی ایمن سازی خواهند شد.

وی گفت: با اجرای دیوارهای ساحلی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۵۰۰ خانوار روستایی از خطرات ناشی سیل و سیلاب در امان خواهند ماند.

فرماندار چالدران ادامه داد: همچنین یکی از راه‌های کاهش خطرات ناشی از سیل در روستاها احداث سدهای آبخیزداری است که در حال حاضر در ۲ حوزه آبریز این سدها احداث می‌شوند.

وی تاکید کرد: امسال در چالدران با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال ۷ سد آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی استان در دست اجرا است که با اتمام این سدها بیش از ۱۳۰ هزار متر مکعب رسوب ناشی از سیل در پشت این سدها جمع آوری خواهد شد

عبدالله نژاد افزود: امسال همچنین بیش از ۳ کیلومتر از رودخانه های در معرض خطر سیل ۵ روستای چالدران توسط اداره منابع آب چالدران لایه روبی شده است.

چالدران یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.