مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال‌ ۳۹ مورد حکم قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده‌است.

علی دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و طبق دستور قضایی دادستانی مبنی بر قلع و قمع بناهای غیرمجاز جهت آزاد سازی و بازگشت اراضی کشاورزی به چرخه تولید این تعداد حکم در میاندوآب اجرا شد.

وی با بیان اینکه حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، اضافه کرد: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شود، روز به روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها بوده و با رشد روزافزون جمعیت، تامین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد، بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

دیانتی از همه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: عدم اجرای قوانین و مقررات قضایی حفظ کاربری اراضی، تخریب ابنیه‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان، موجب ضرر و زیان مالی و ایجاد نارضایتی در بین بهره برداران می شود از این رو بهترین راهکار، اطلاع رسانی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود به طوری که سالانه با تولید بیش از یک میلیون تن محصول رتبه دوم استانی را به خود اختصاص می‌دهد.